pillllans

Direktlänk till inlägg 19 november 2011

Härligt!

Av Pernilla - 19 november 2011 17:16

Vilken hästig och trevlig dag det vart idag  

Först var jag på ridklubben och tittade på Ellen när hon red, så duktig hon är! Sen tog jag ett varv på loppisen men hör & häpna - jag köpte ingenting!



Sen var det hem en vända till Boss innan jag åkte till "mitt" stall. Först fixade vi iordning vinterhagarna så nu är dom klara, känns jättebra och gått över alla stolpar, tråd m.m När hagarna var klara så bjöds det på kaffe och fika.

Sen skulle jag rida och idag valde jag att ta ett pass i bara skritt och över bommar. Ibland behövs det och jag tror man (i alla fall jag ) lätt "glömmer" bort arbetet med just, skritten!

För att slå ett par flugor i samma smäll så red jag barbacka, så jag kan träna på balansen + tänka lite extra på min sits. Jag tror det är nyttigt att rida barbacka ibland, sen tycker jag att det är så himlans mysigt och kul också   


Till en början var Calle laddad och lite studsig men efter 10min så blev det bättre och bättre och tillslut så gick han så jävla bra   Han hade mycket energi idag men han la den verkligen på att jobba istället för och låta den gå upp i huvet, som han har en tendens till och göra. Känslan va obeskrivligt fin när han sänkte sej, slappnade av och jobbade på framåt/nöjt men med massa energi i steget! Han var så himla mjuk och lyhörd idag.

Det låg en bom på backen utmed ena långsidan och en upphöjd bom (20cm) på medel linjen. Jag red mycket över bommarna och volter, halter m.m Det gick super!!!

Efter 40 min var det två glada individer som lämnade paddocken.

Mer såna här pass, tack  

 


Imorgon åker jag till stallet redan vid 8, startar morgonen med och rida ut med Ann-Sofie & Sara! Därefter släpps hästarna ut i sin "nya" hage, tror det kommer vara två glada hästar!!


//Pillan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ˝ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards