pillllans

Direktlänk till inlägg 15 november 2011

Urk...

Av Pernilla - 15 november 2011 09:11

Ja urk för denna förkylning...Mår allt annat än bra!

Idag ska jag "bara" på APT möte kl 14-17 men imorgon och torsdag jobbar jag långa dagar. Jag hoppas förkylningen inte blir värre och att jag klarar av att härda igenom detta. Sen är jag ju ledig fredag, lördag & söndag så får och kan vila upp mej då.



Efter mötet drar jag till stallet, och har jag tur så orkar jag skritta honom en halvtimme i alla fall. Jag får satsa på det, men det blir ju oavsett vad, ett lugnt ridpass idag.


 

Tanken med veckan ser ut såhär.....

Tisdag) Skritta 30 min

Onsdag) Skritta 30 min

Torsdag) Vila

Fredag) Dressyr - övergångar

Lördag) Dressyr - lösgörande

Söndag) Uteritt med Ann-Sofie



Idag blev det nästan lite vinter över en natt. Det är -4,4 gr här och helt frostklätt. Det positiva om det fryser på och blir vinter nu är att muggen nästan försvinner av sej självt  

Men det är väl också det enda? Jag har gärna vinter, typ december, och januari. Sen är det bra! Så jag är glad att halva november har fått gå utan en massa snö och -grader.
Vad tycker ni? Fast jag längtar lite till en galopp i nysnö! Så länge det ligger bra snö är det lugnt, INTE tö, INTE is och inte någon jäkla skare, eller hur?   


Nä nu ska jag få i mej kaffe, försöka piggna till.

//Pillan






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ½ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards