pillllans

Direktlänk till inlägg 10 november 2011

Typiskt...

Av Pernilla - 10 november 2011 13:36

Har så ont i huvudet och blir banne mej inte av med den. Vaknade imorse utav att det dunka   

Trotsade huvudvärken och vid strax efter 9 så åkte jag till stallet. Calle & Sara fick frukost inne idag för Sara skulle rakas. Så jag passade på att ta ut Calle för en ridtur så länge.. Det gick sådär!

Idag var han en PONNY. Det var länge sen han va så "tråkig" som han var idag....

Jag var i paddocken idag med - ovanligt va?

Pigg och lite väl laddad i steget gör att han får ett superkort och lite spänt steg och så fort jag håller i honom lite för mycket så tar han galopp. Han kan galoppera på stället och studsa till det rejält ibland. Jag försöker ju då givetvis bara vara mjuk i handen och lugn i min ridning och visa honom fram fram fram men lugnt. Han fick galopperat av sej några varv idag och det gjorde nog gott. Efter ett par små busiga språng i galoppen så blev det lite bättre, så de sista varven i trav och galopp var något bättre och mer avslappnat i alla fall. Sen när han fick långa tyglar och skrittades av så var han hur lugn, avslappnad och fin som helst. Men ush för mitt dåliga självförtroende. Jag kan verkligen inte rida Calle så han skulle nog vart i någon duktigares händer. Äh, kämpar ett tag till så får vi se......

 

Arkivbild.



Nu ska jag nog vila huvudet en stund, börjar jobbet kl 16 så vore ju gott om man kände sej något bättre tills dess!


//Pillan

 
 
maria

maria

10 november 2011 19:34

åh känner igen mig med zoyabus lite där, varje höst blir hon som en annan häst, jobbig,studsig,hetsig.. åh mitt sjförtroende sviker när hon lever fan me mig.. har ingen lust att rida.. och hoppar allt för ofta över de.. för när väl snön kommer, är hon lugn..igen..

tkr du ska fortsätta kämpe me callebanan!ni e bra ihop även om varje dag inte är en solskenshistoria ! träna för tränare kanske skulle vara nått om du tkr de e kämpigt sometimes? :)

MASSA KRAMAR ! och en puss på mulen till calle !

http://www.sheslabelleetlabete.blogg.se

Pernilla

11 november 2011 06:17

Tack för dina värmande ord Maria :)

Jasså Zoyisen blir också halvgalen i kylan. Det är inte lätt alla dagar när dom är som "värst" och det känns urkasst. Men man får väl kämpa sej igenom denna perioden, för man vet ju.. att det blir bra igen :)
Tränare har jag verkligen velat och försökt rida för länge nu, men eftersom lastträningen gått sådär så kommer jag mej inte iväg med Calle ensam. Men, nu har storasyster sagt att hon kan åka med oss :) så snart bär det iväg till klubben. Ska även boka in en privatlektion för tränare H, som alltid lyckas peppa mej på ett positivt sätt och hoppas hon kan göra så även nu, när det går så trögt.
Calle är min favorit, så jag ska, som H sagt till mej tidigare. Se honom som en utmaning och lära mej av honom, vilket är roligare än och rida runt på en lätt häst :)
Du får med kämpa Maria, så gör vi så gott vi kan :)

KRAMAR Och Calle hälsar :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ˝ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards