pillllans

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2011

Jösses !!!

Av Pernilla - 31 oktober 2011 09:39

Förra veckan har vart fullspäckad med för det första - jobb. Har med dagens kommande kvällsjobb gått 8 dagar i rad och utöver jobbet har det vart så mycket så har bara inte hunnit med bloggen, alls.



Med Calle finns det inte mycket och uppdatera er om. Det blev inte riktigt som jag tänkt mej. Calle tappa en sko förra måndagen som lyckades få med sej en bit av hoven, så Calle fick ofrivilligt stå några dagar tills hovis kom och slog på skon och efter det har Calle bara skrittats. Konstigt nog var det inte framskon som jag drog ur en söm som lossna utan en baksko, så han har väl busat i hagen...

Men denna veckan ska vi igång igen, med alla skor på   Och imorgon kommer hovis för och fixa iordning de andra 3 hovarna på honom. Så är han nyskodd igen - gott!

Idag ska vi skritta / ta det lugnt i paddocken !

Har också fått en spånleverans så nu klarar vi oss läääääänge  





Det hemliga jag nämnt om tidigare i min blogg, har sen jag blogga sist, hunnit bli färdigt och det blev precis som jag ville    Jag har sagt upp mej!! För att jag har fått ett nytt jobb!

Just nu jobbar jag i hemtjänsten i Södra och jag slutar inte för att jag inte trivs utan för att jag vill göra något nytt, lära mej nya rutiner, träffa nytt folk och skapa fler erfarenheter. Utveckla mej själv vidare... Så i sen somras sökte jag en natt tjänst och jag fick det!!!!

Visste att det skulle vara många sökanden så gav väl lite upp redan när jag skicka in min ansökan. MEN! Av 60 sökanden så får JAG tjänsten    Känns så jävla kul och det kommer bli skitbra i mitt liv med och jobba natt. Jag trivs ju med och jobba natt också, har bl.a kört för VTD över ett år och dessutom vart vikarie på Strandgården natt där jag nu också fått tjänsten.

FATTA! Calle dagtid och slippa mörkret typ varenda dag. Att få mer fritid och möjligheter känns BRA!

WOhoooo!!!!

Den 1;a dec börjar jag på mitt nya schema men den 27 nov gör jag min sista dag i Södra för 28-29 och 29-30 nov ska jag på Intro.
  


   



/Pillan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ½ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards