pillllans

Direktlänk till inlägg 22 september 2011

Goder afton !!

Av Pernilla - 22 september 2011 20:46

Sitter här och myser framför brasan! Björn kollar Robinson men är inte särskilt intresserad av det.. Inväntar något roligare program istället



Idag ringde jag doktorn  

Min fot började spöka igen fast värre idag. För er som inte vet så gick jag omkull med min förra häst "Lisa" för 4˝ år sedan och krossade då foten eftersom jag så vackert hamnade under henne. Fick då höra av doktorn att (efter alla veckor med gips m.m) så skulle det tillslut bli helt bra, utan några som helst men.

Ja ELLER HUR  

Foten har sen dess, från och till, ömmat. Jag fick ju slänga mina graninge stövlar och har sen dess inte hittat några ridstövlar som foten vill ha. Så jag kan inte ha vad som helst på fötterna längre...

Har väl gått och dragit på detta och ignorerat mitt lilla fot problem fram tills idag... Idag var foten svullen och den värkte även i vila och desto mer när jag satte ner den i backen Så jag fick nog.

Nu ska den kollas. Hade ju tänkt att vänster tassen ska hänga med ett tag till Fick tid till doktor den 4;e och får väl se vad som händer därefter !

Jaja, nog om de gnällandet   



Igår red jag och Kajsa ut Calle och Sara. Vi var ute nästan 1˝ timme och det var helt underbart. Skulle ju ha löshoppat egentligen men paddocken var för blöt för det. Så det får bli en annan dag.

Vi skulle vart ut en tur idag med men Kajsa var tvungen och åka iväg på annat och jag åkte hem och vila foten...

Men imorgon blir det paddocken för min och Calles del. På lördag rider jag ut med Ann-Sofie och söndag får vi se...

Lägger om planeringen för veckan lite   


Eftersom jag fortfarande inte kan ladda upp bilder, bjuder jag på en gammal !


 


Visst är det lite trist att höst mörkret slänger sej över oss så fort nu  Gillart inte!!



//Pillan



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ˝ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards