pillllans

Direktlänk till inlägg 19 september 2011

Träningsvärk !

Av Pernilla - 19 september 2011 11:53

Igår hade vi stallmöte kl 10 och fick grejat en hel del. Paddocken stod på dagens schema! Rensade ogräs och fick rensat/röjt upp utefter kanterna, paddocken kändes betydligt större efteråt   Så vi fick gjort en hel del. Dock vaknade jag med ganska rejäl träningsvärk på baksidan låren, känner mej inte alls otränad   

Innan mötet skrittade jag och A-S ut våra hästar en sväng, gott och få gjort det innan, hade nog inte orkat det efter.. Haha.
Va tillräckligt och behöva åka och jobba kvällen. Men den gick fint och smidigt.


I fredags la jag ju fram bommar i paddocken och helsike vilken pigg häst jag hade. Calle studsa omkring med spetsade öron och tyckte racer skulle gälla över bommarna. Så jag skutta och trava över dom med träning och fokus på lugnt tempo. Det gick väl sådär, 45 min senare med en svettig häst så trava han fint över.

Innan paddocken så red jag ut en runda i skogen, vädret var underbart och vi bara njöt, jag och Calle.

 

(Sitter på mammas data så kan därför lägga ut en bild, tagen i skogen i fredags, tror för övrigt det är dags att klippa manen??   )



Planeringen nu för V.38 ser ut såhär !

Måndag)  Vila

Tisdag)   Dressyr - lösgörande

Onsdag)  Löshoppning   
Torsdag)
  Uteritt

Fredag)   Dressyr - tempoväxlingar

Lördag)  Skritta ut en sväng barbacka

Söndag)  Longering



Nu har jag precis vart ute med Boss och promenerat runt Ellös 1 varv, det tog emot i uppförsbackarna med träningsvärken, men gott och få det gjort.

Ikväll ska jag jobba och jag har Käringön på schemat = massa promenering   

Sen är jag ledig två dagar. Jag har ju jobbat hela helgen så min helg har vart fullbokad med jobb & stall. Hoppas ni haft det bra !


Nu ska jag åka till stallet och bara mocka, fixa iordning för Calle och även pyssla om honom! 


Ha det fint !!!



//Pillan 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ˝ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards