pillllans

Alla inlägg under juli 2011

Av Pernilla - 14 juli 2011 05:42

Idag jobbar jag 7-22. Så Jill kollar till Calle och Boss lämnar jag hos mamma    Så det blir ingen ridning, snarare ingenting för Calle idag. Han får gå i hagen och vara häst för en dag...

Men sedan är jag ledig fredag, lördag & söndag !! Ska bli jättegott... Ska jag få pysslat och städat här hemma också är tanken. Ska väll ändå bli kasst väder tror jag ??

 

Imorgon ska jag åka till Lysekil med mamma och sen ska vi en sväng till Torp för synundersökning och prova ut nya   Banne mej inte det lättaste, tycker heller inte att jag passar i nåt.

 

Men nu får jag nog fixa iordning lite mat till jobbet och sen ska jag och Boss åka... Hoppas ni får en fin dag !!

 

//Pillan

Av Pernilla - 12 juli 2011 22:30

Var på loppisen idag och jag fick fyndat lite iaf. Först ett par söta korgar som jag ska måla vita, en pocket bok och så en jättegammal och himla bedårande fin byrå    Även den ska målas vit. Ska ta bild på den imorgon och lägga ut så får ni se... Åh I like it alot!!

 

Bilen idag på besiktningen förresten, gick inte igenom. Det blev dock några "lättare" fel så Björnen får det inte lika tufft med den som han hade med min   

 

Ikväll har jag jobbat, vart på Käringön. Imorgon jobbar jag dagen 7-16 och ska även då vara på K-ön hela dagen. Så jag hoppas verkligen på SOL så cocos oljan kan hänga med och jag kan få åtminstonde lite färg. Så sol sol sol sol och icke blåsigt imorgon tack !!!

 

Nä nu får det bli sängen.... Zzz....

 

//Pillan

Av Pernilla - 11 juli 2011 22:00

Vill ha semester nuuu !! Är också väldigt avundsjuk på er som kunde åka till Falsterbo i år, medans jag var tvungen att jobba. Men man får ju göra det med, nästa år ska jag dock planera det hela bättre och åka ner. Det bestämmer jag redan nu   


Det är 10 pass kvar till semestern..... 1 augusti går jag!!



Idag var jag ner till Göteborg en sväng och fick köpt en hoppsadel till Calle. En Mörkbrun Albion    Fick ridit i den idag och den var super. Så nu kan det få åka fram högre hinder än 50cm och jag kanske sitter kvar där jag ska    Min dressyrsadel som också är en Albion har ju ganska så stora stöd, vilket är skitbra. Men kanske inte i hoppning    Calle har en tendens att skjuta mej lite ur sadeln nämligen.....

    



Imorgon ska jag åka och besiktiga Björns ena bil, hoppas den går igenom. Alltid en lättnad när dom gör det.

Ikväll har jag städat min bil invändigt så till helgen ska vi tvätta den utvändigt och fota, så ska den ut på annons. Min pärla......

Så någon som hör om någon som letar V70 så har jag en nybesiktigad och nyskattad   

Imorn efter besiktingen så blir det en tripp ut till Ellös för det är ju den årliga loppmarknaden kl 9, jävligt mycket folk, men ändå trevligt och vem vet, de kanske blir några fynd??


//Pillan

Av Pernilla - 5 juli 2011 23:07

Fan va arg jag blir. Skrivit ett långt och trevligt inlägg så krånglar skitsidan till det och allt försvinner. Less blir jag!! Morr... !!!!

Vet att det hänt typ alla nån gång... Men faan va irriterande...


BAJSBLOGG!!!!!!


  

15

Av Pernilla - 4 juli 2011 10:03

jobbpass kvar   


Helgen som gått har ju vart otrolig kvav och äcklig varm. Därför har inte jag ridit som jag tänkt. Eftersom jag jobbat kväll har jag haft möjlighet innan det och det har vart på tok för svettigt och kvalmigt. Så Calle har fått mys och vila i helgen istället och min energi har gått till jobbet.

Idag ska jag däremot rida

Tempoväxlingar och övergångar i paddocken har jag satt på schemat. Rider däremot lite senare mot kvällen, tror det ska bli mulet och lite svalare då.


I lördags var vi ute på partaj i Ellös. Jättekul var det, dock blev det sent. Var väl hemma vid halv 6 igår morse. Så idag var det extra skönt med sovmorgon    Ledig idag och tanken är att få städat och grejat här hemma. Lägger ut lite på Tradera också....

Så får la sätta igång antar jag......

Hoppas ni får en fin start på veckan !!


//Pillan



Av Pernilla - 2 juli 2011 10:41

Helg igen, men jag jobbar för jag bytte med en kollega så jag kunde vara ledig förra lördag + söndag. Så ikväll jobbar jag kvällen och det gör jag imorn med.


Igår blev det ändring i planeringen med Calle. Jag blev kvar så sent i Ellös efter jobbet så orkade inte hem i värmen, byta om till ridkläder + åka tillbaka. Så jag longerade över 3 bom istället. Calle skötte sej super. Han bralla loss totalt ett par ggr och sprang så jävla fort att jag inte kan förstå hur han hann och få med sej benen   Men han fick sprungit rejält och det behöver han verkligen. Med den överskottsenergin som han lätt samlar på sej annars... Bommarna trava han himla fint över med både lyft i benen och sänkt nacke. Galoppen gick också himla bra (efter han brallat loss.) Så efter 40 min var Calle totalt genom svett så då fick han sej ett bad innan han fick komma ut i hagen igen. 

Idag blir det ridning i paddocken, dressyr, eftersom det inte blev igår. Så skrittar jag ut honom imorn....


Igår innan stallet så åkte jag och mamma och fick hälsat på Patricia (min bästa vän) och hennes bebis Cecilia som snart är 3 veckor. SKITSÖT unge, dom är för goa och så småå.... Fick hållt det lilla pyret och det var så himla roligt och få se henne!!   


Nu ska jag dricka klart min morgonkaffe innan jag får gjort något med denna dagen...


Hoppas ni får en fin helg!!


//Pillan

Ovido - Quiz & Flashcards