pillllans

Direktlänk till inlägg 20 juni 2011

Härliga helg !

Av Pernilla - 20 juni 2011 20:52

Helgen som gick var jag ledig och jag har haft det himla bra! I lördags körde jag cadillac för första gången   Jag och älsklingen åkte ner till Allmag en sväng och kikade nämligen så då fick jag köra för första gången (var nog mestadels för att Björn skulle kunna sitta bredvid och dricka öl..)

Fina bilar var det, en del mer än andra. Jag saknar ju "raggar" intresset men visst, charger m.fl var ju snygga!

På kvällen var det fest för ett par kompisar som fyllde år så det firades med jätte partaj! Kul var det! Synd att huvudvärken skulle komma och förstöra allt men som tur var så var kl redan halv 2 så det gick väl an ...

 

Calle blev longerad över bommar i lördags och han skötte sej så jäkla bra. Så fint han lyssna på mina kommandon framförallt och sen att han rörde sej trevligt var ju också kul. Fina häst!

 

 

Igår... HAHA.... Var en äkta slappardag !! Helt sjukt.. Jag och hjärtat rörde oss knappt ur fläcken (soffan) Men eftersom det regna och var sisådär väder så kändes det helt OK att sega bort dagen. Faktum är att vi hade det riktigt mysigt också!

Enda avbrottet jag gjorde var för att åka till Calle...

 

Idag i stallet så bestämde jag mej för att rida igenom honom lite lätt i paddocken. Calle var pigg och lite på tårna och tyckte att det mesta i omgivningen var väldigt spännande idag, även de nya grannarna som kom bort till paddocken för och longera. Jag var mittuppi mitt pass så dom fick vänta tills jag ridit klart och i deras väntan tog dom en promenad. Efter 30 min i skritt, trav och lite studsig galopp så gick Calle bättre och lyssnade fint! Så då avbröt jag.

Imorgon ska jag prova Calles nya träns som kom idag    Ska fota så jag kan visa er imorn!

 

Nä nu ska jag titta tv lite innan (för min del) kvällens slut. Kom precis in efter en promenad / jogging tur med Boss. Var ute i skogen i 40 min. Glad hund som har sprungit, rullat, busat, lekt, plaskat, badat och rejsat. Som nu sover gott.....

 

 

  

 

Trevlig kväll på er !


//Pillan 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ˝ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards