pillllans

Direktlänk till inlägg 5 maj 2011

Calle och en filmsnutt....

Av Pernilla - 5 maj 2011 19:15

Igår red jag och Ann-Sofie i paddocken och vi red verkligen igår, vilket känns lite idag   

Vi skritta fram/av dom ute (som vanligt.) och däremellan dressyra vi i paddocken. Calle var inte helt "enkel" igår utan han krävde en del av mej. Två ggr lätta jag från sadeln.. Bushäst! Stundtals gick han i alla fall OK i skritt & trav men icke i galoppen. Där bar han sej inte alls utan sprang mest bara oerhört markbundet. Hittade honom (takt/tempo) emellanåt lite men inte alls som vanligt... Men alla dagar kan det ju inte gå bra. Väljer dock ändå, trots att han inte gick så supertrevligt för mej igår - att lägga ut en filmsnutt. Om någon innehar någon taskig kommentar om min ridning, please keep it 2 yourself   

Filmat från min kamera så kvaliteén är därefter !


 

Lyckades till och med att sitta ner hyffsat på honom i traven, han som är så skumpig (enligt moi) Men behöver ju dock ändå träna allvar med min sits...

Måste verkligen få friserat honom någon dag också, vilken lång man han fått Får ta tag i det i helgen, tror jag !


Det är snälla Ann-Sofie som filmat / fotat !



Vad glad denna bilden blev   Tycker ni inte ?



Idag däremot så skrittades Calle bara så jag red barbacka... Så himla mysigt ! Trots traktorer + kärror runtom oss m.m så skötte sej Calle fint och var lugn & trevlig!!!

  


Imorgon så ska jag rida med Ann-Sofie igen, blir väl en uteritt imorgon. På lördag så ska jag longera Calle och jobba över bommar och på söndag blir det nog dressyr igen.

Förövrigt så är jag ledig nu fredag / lördag och söndag


Hoppas ni har det lika trevligt som mej . . .


//Pillan

 
 
maria

maria

6 maj 2011 07:30

ÅH VA FINT ! är så glad att han har de så bra hos dig , min gamle lille skrutt :) skumpigheten kommer jag ihåg efter hans inridning när de va western en kort sväng, haha säger ja bara :)kram

http://www.sheslabelleetlabete.blogg.se

Pernilla

6 maj 2011 08:05

TACK! Det värmer Maria! Då är det inte bara jag som tycker han e skumpig ;) haha... Hoppas allt är bra med er ! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ˝ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards