pillllans

Direktlänk till inlägg 21 mars 2011

Vilken helg.....

Av Pernilla - 21 mars 2011 07:48

Snabb update om den fullspäckade helgen som gått....

Fredag) Jobbade 7-16,30 och efter det skrittade jag ut en liten sväng med Lena. Min storasyster Maria fyllde 30 år !!!    


Lördag) Jobbade 7-16,30 och därefter blev det stallet och longering över bommar med Calle i 35 min. Snabbt hem, dusch & gjort sej iordning och iväg till Maria & KJ på kalas. Tack för en trevlig kväll.. ((Som tyvärr fick avslutas för tidigt eftersom jag igår började jobbet kl 7 igen))


Söndag) Jobbade 7-15 men fick ett larm så slutade 20 i 4. Snabbt bytt om och till stallet där jag skulle möta Ann-Sofie. Vi var ute med hästarna en timme och mer om gårdagens bravader orkar jag inte skriva. Luften lyckades gå ur mej totalt i stallet. Kanske för att ingenting kändes som att det funka, och en kombination med att jag efter min fullspäckade helg blev trött också? Man måste få ha sina dagar, sjukt jobbigt bara när man känner sej värdelös och man upplever mycket emot sej.

Tack A-S för igår iaf  


Så "kvällen" igår blev innehållande några glas vin med Björn och sen vid 21 tiden slockna jag i hans knä i soffan.....


Idag är jag däremot ledig    Känns bra! Har som plan idag att longera Calle inspänt, luncha hästarna, få grejat hemma och ikväll åka ut till Ellös.




Vi ska lägga nytt golv i hallen/köket och i helgen som gick så började Björn och lägga stenplattorna vid ytterdörren. Det är ju inte klart där än men visst blir det snyggt?!

 

Så ska det läggas ett hyffsat mörkt trägolv. Mer bilder om det kommer.......



Idag har jag vart rökfri i 3 månader. Fan va bra det känns och jäklar vad duktig jag är !!!!!!!   



Nu ska jag ta en promenad med Boss....


//Pillan




 
 
Ingen bild

Anna Forsblad

21 mars 2011 08:35

Hej!
Ja fy fan för såna dagar!!

Jag tycker du är abassketaduktig som har lagt giftpinnarna på hyllan! Håller tummarna att du klarar forever! Kram!

Pernilla

21 mars 2011 09:01

TACK Anna :) Jag hoppas och tror att jag klarar det, känns förjäkla bra att slippa dom... KRAM !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ½ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards