pillllans

Direktlänk till inlägg 7 mars 2011

Ledig start !

Av Pernilla - 7 mars 2011 08:45

Jobbhelgen har gått himla bra. Men, med trevliga kollegor och strålande sol kan det väl inte bli annat ?   

Eftersom jag jobbat fredag, lördag & söndag så är jag ledig idag. När jag jobbar helgen jobbar jag antingen fredag eller måndag. Oftast fredagar. Skönt och vara ledig måndagar tycker jag för jobbveckan känns plötsligt så mycket kortare. Och denna veckan ska vi inte tala om. Imorgon ska jag "bara" in på APT möte, sen jobbar jag hela onsdag & torsdag innan jag är ledig fredag, lördag & söndag   


Vädret är ju lite mulet idag men vilket underbart väder det vart i helgen. Imorgon skulle det visst bli + och massa sol igen.

Idag tänkte jag åka några ärenden. Äna måste det, hundmaten är snart slut och jag behöver lite grejer. Så ska en vända till Torp, får storhandla mat på samma gång. Ska in på Hööks också, hittat en snygg tröja där bland annat. Så är det lite annat jag (inte behöver) men vill ha !!    Har presentkort där också på 300:- så why not ?!


Så förhoppningsvis blir det en trevlig dag. Ska skritta ut med Calle senare idag om jag hinner, helt underbart att här är ljust så länge. Då stängs inte möjligheten kl halv 4 liksom (för oss som inte vågar oss ut ensamma i becksvart mörker)   

Han är jävligt PIGG just nu också. I och med att det vart lite lugnt när det var så isigt, har ju inte gått och göra så mycket då. Så då har han stått och samlat energi. + att lördag - torsdag var ju även box"vila" och hur kul är det säger Calle ?   

Så nu är han lite jobbig men ska försöka få jobbat av honom ordentligt i veckan, nu när grusvägarna blir mjuka om dagarna när det är sol så känns det underbart!!


Men nää. Jag får nog dricka upp mitt kaffe och starta upp denna dagen!!

Hhoppas ni alla får en ljuvlig starta på V.10


//Pillan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ½ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards