pillllans

Direktlänk till inlägg 16 januari 2011

Underbara helg...

Av Pernilla - 16 januari 2011 20:36

Ja helgen som gått har verkligen vart underbar. Jag och Björn har fått tänt grillen för första gången i år. Idag har vi vart till AO och inhandlat fint till huset. Ska ta kort på det när jag skruvat ihop och satt upp allt så får ni se vilka snygga inredningsdetaljer vi fick tag på.

Så har det vart mys och vin och bara gött.... Riktigt fin, ledig helg   


Imorn ska jag släppa ut hästarna, får helt enkelt se hur underlaget är. För det var inte kul att ta in dom idag. Vägen mellan hagen och stallet var bra så där var ingen fara. Men hagen     jiiiiises vilken jätte is fläck där var. Fick leda runt hela fläcken och ta in dom. Dom gick ju mest försiktigt över isen men fyy, orolig blir man. Får helt enkelt se underlaget imorn, för är det värre än idag så släpper jag nog inte ut Calle. I och med att jag inte broddar Calle när han går i hagen och det är inte bara för att han kan sparka sin hagvän Sara utan också för att Calle är ganska studsig med fossingarna och han kan lätt trampa/sparka sej själv. Sätter jag då brodd på honom så kan det bli en förfärlig skada. Alla hästfolk är olika och gör därför olika men min åsikt är (efter att ha sett för många brodd olyckor) att inte brodda. En spark kan bli så hemskt olycklig tack vare en brodd. Så jag släpper ut Calle utan och skulle det bli förgjävla halt så får han snällt stå inne! Sen är guldskorna bättre tycker jag än att brodda i vanliga skor.

Nä som jag nämnt flera ggr tidigare. Jag är så fruktansvärt j-a trött på isen och halkan nu....   


Kommande vecka jobbar jag 6 dagar, är ledig på torsdag bara. Så det blir mycket jobb och mycket stallet. Så denna veckan är jag inte kontaktbar för några äventyr.....


Nä om jag ska ta och avsluta mitt vindrickande slash hyllskruvande och pill ?

Må väl !


//Pillan    <---- Som LÄNGTAR efter bar mark....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ˝ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards