pillllans

Direktlänk till inlägg 22 december 2010

Shopping !

Av Pernilla - 22 december 2010 11:20

Igår var jag och mamma inne på Torp, Ö&B, Rotan och Göken på vägen hem. Skulle handlat de sista julklapparna och det fick jag även gjort (nästan) Ska iväg imorn igen efter jobbet och köpa det allra sista och även in på systemet.

Lite konstigt att systemet gått ut med stor reklam om en "Vit Jul" Fira julen utan alkohol för barnens skull osv. Men ändå så har systemet valt att ha längre jul öppet. Tycker det var lite dubbla budskap?

Men bara bra för min del som ska in dit imorn och köpa vin, glögg m.m Själv så blir det en vit jul, inte för några barns skull men för min egna som ska upp tidigt och jobba. Jobbar julafton, juldagen och annandagen i år. Även nyårsafton. Så det blir ju lite extra OB pengar. Gott det !

Så idag ska jag slå in dom julklapparna jag fick köpt igår och pyssla lite så det mesta är färdigt. För imorn blir det jobb 7-14 och sen handling så hinner väl inte så mycket imorn.


Idag ska jag även ut och busa med Calle i snön är det tänkt. Ska försöka hinna, äna måste det känner jag. Han är väldigt pigg & studsig nu men så har han ju stått en vecka också p.g.a att det vart superhalt! Så nu är han lite extra taggad. Men med tanke på denna djupa snön så kanske han förhoppningsvis inte orkar busa mer än en kvart innan han blir lite trött. Vi får la se... Tar på krafterna att pulsa i snön! = BRA träning för pållarna! + att ramlar jag av så landar jag mjukt   


Har köpt klippmaskin till Calle förresten, så den kommer väl här i dagarna på posten. Den är liten och tystgående utan sladd. Detta för att jag enklare ska kunna träna honom själv. + att jag även kan ha den till Boss på sommarn om jag behöver. Så den kommer väl till användning. Käck och ha!

Sen har jag lite annat på G till Calle. Men det behåller jag för mej själv så länge   

 


Nä jag får la tag i denna dagen så det händer nåt?

Ha en härlig onsdag gott folk!!!


//Pillan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ½ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards