pillllans

Direktlänk till inlägg 11 december 2010

Jädra....

Av Pernilla - 11 december 2010 11:22

Åkt på en förkylning. Kände redan i tisdags kväll hur det började kännas skumt i halsen. I onsdags var det mycke segt på jobbet....

   Fått sjukanmäla mej ett par dagar, hör inte till vanligheterna att jag gör de men när man inte mår 100 bra så känner jag inte för att jäkta runt ute i detta vädret utan nu tar jag det lugnt med massa vila. Och mellan host attackerna försöker jag göra lite nytta   

Tack till Ann-Sofie som hjälpt mej med Calle igår så jag "slapp" stallet och kunde ligga i soffan och kurera mej istället.

Har inte fått ridit på flera dagar pga bl.a förkylningen, så nu lär ju Calle vara skitkul på måndag ?!    HOPPAS vädret, snarare underlaget är bra. Då kunde man longerat/ridit på ängen. Idag är ju värsta skitvädret, + och tö. Varje hästägares mardröm. Imorn ska de bli -8 och på måndag -10gr. Då fryser det på denna tö och de blir halt och jävligt istället. SKIT också!! Om det bara höll sej -gr och snö så vore det ju helt ok.

Kollar efter en hoppsadel också, måste bara få sålt min först. Tänkte åka ner på 3 hästar och lämna in den. Testa kan man ju göra iaf   


  

Finaste Crabat !


Nä nu ska jag återgå till soffan och tv tittandet en stund. Slurpa c-vitaminer och driva ut bacilluskerna....


Hoppas ni alla har en härlig helg !!


//Pillan

 
 
Emelie

Emelie

11 december 2010 11:46

Fin blogg & fin häst
Kika gärna in på min blogg och kommentera om du har lust:)

http://kommandosminne.bloggplatsen.se

 
Emelie

Emelie

11 december 2010 13:15

Sv; Tack så mkt, okey ja dom är så stora och snälla och lungna :). Har du egen häst? ;D

http://kommandosminne.bloggplatsen.se

 
Emelie

Emelie

11 december 2010 16:10

Sv; okey, ska vi följa varandras bloggar? :)

http://kommandosminne.bloggplatsen.se

 
Emelie

Emelie

12 december 2010 09:51

Sv; Tack så mkt förklaringen är verkligen jätte tacksam, ska försöka prova det du sa :)
Kram

http://kommandosminne.bloggplatsen.se

 
Emelie

Emelie

12 december 2010 11:30

Ja det kommer jag nog ha, du får krya på dej

http://kommandosminne.bloggplatsen.se

Pernilla

12 december 2010 20:04

Tack :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ˝ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards