pillllans

Direktlänk till inlägg 20 november 2010

Ledigt !

Av Pernilla - 20 november 2010 18:27

Inte nog med att man har ledig helg, det är dessutom lugnt utan maaasssa måsten. Känns mycket gott att "bara få vara ledig".

Så har spunnit på de, inte gjort mycket viktigt alls idag...


En liten snabb uppd. om dagarna som vart.

I torsdags så åkte jag och Maria in med Calle till klubben igen. Maria hoppade Calle och det gick jättebra. Värmde upp han på cavaletti serie och även lite låga hinder, hoppade sen "lite högre" på 80cm. Det var ju dessutom våghindret som Calle kan titta en del på, men det gick jättebra. Lyckades dock inte få någon bra bild med mobilen, den enda jag fick var den här.

Efter ridklubben när vi kommit oss hem och Calle var trött så passade vi på att köra första omgången i projekt - raka Calle. I och med att han är sååå rädd så ska han vänjas lugnt, tålmodigt och försiktigt. Det gick högt över förväntan och resultatet blev typ 10cm klippt hals på Calle. Haha... Han får helt enkelt se ful ut i pälsen under tiden vi vänjer honom. Förhoppningsvis så blir han någon gång klippt i alla fall. Jag vill inte ha en helrakning och betvivlar att det behövs också. Men hals/bog neråt hade jag velat ha. Ja vi får träna på och se hur det blir....


Igår jobbade jag till 14 och därefter tog jag det lite lugnt innan Calle och stallet för jag hade ändå insläppet av pållarna.

Jag red aldrig igår utan Calle fick skrittas en stund och sen bli friserad istället. Efter 1 timme svett & tårar och en stor dos tålamod senare så blev Calle genast tjusigare. Hans man växer nämligen som ogräs och den är heller inte lätt att få snygg. Ska dock jämna till den lite imorn.

Igår kom han in från hagen med ett blödande ben -igen. Han är hopplös denna kusen. Tycker han lätt drar på sej sår i hagen. Ingen idé med skydd heller eftersom Calle lyckas skrapa upp sej på ställen där inga benskydd täcker, så det kan ju kvitta   Glad så länge det bara är "mindre" sår i alla fall.


Idag har det vart himla lugnt. Inte gjort så mycket alls och tack vare detta styltframkallande underlag och en Calle utan snösulor så red jag inte heller. Men imorgon ska förhoppningsvis jag och A-S komma oss ut en sväng.


Förresten, fick beställt ifrån min favvosida häromdagen. Så nu inväntar jag ett paket med innehåll av 2 st Amigo ute täcken. Ett khakifärgat "vanligt" och ett svart med hel hals, båda på 200gr. Väntar med spänning på att få dom (dock inte på räkningen) haha.....


Nä nu ska lördagskvällen tillbringas med min Björn.


chip chip /Pillan


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ½ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards