pillllans

Direktlänk till inlägg 14 oktober 2010

Ledig / härlig dag

Av Pernilla - 14 oktober 2010 11:00

Japp, är ledig idag. Hur gött som helst.

Igår jobbade jag bara 7-11. Vi har ju haft/har ett himla vackert höstväder och utsikten på jobbet är inte fy skam.

  Såhär såg det ut igår. Fin höstbild eller hur?   


Igår fick jag också tagit bajsprov på Calle. Han brukar ju alltid skita så fort han kommer in i en nymockad box men tror ni han gjorde det igår? ICKE    

Tog 2˝ timme innan det blev nåt. Men det gjorde ju inget, jag fick ju pysslat om honom massa under tiden och även rensat skåpet lite och tvättat grejer. Så igår kväll skickade jag in provet, borde komma svar imorgon. Hoppas det och hoppas även han är helt ren ifrån allt. I våras kom svaret tillbaka att han hade 600 i blodmask så det blev avmaskning enligt instruktioner så jag vill nu dubbelkolla att allt är borta + att han inte fått något annat/nytt.

Förövrigt så mår Calle toppen, jag är så himla glad att han (än så länge) är "höstlugn". De två tidigare höstarna har nämligen Calle vart så himla känslig mot den första kylan som slår till att han blir studsig/tittig/spänd och rida. Men denna hösten har han fortsatt att vara supertrevlig. Hoppas det håller i sej, kan ju ändra sej men   


Idag ska jag få grejat hemma är det tänkt, har inte riktigt hunnit med (eller ska jag säga prioriterat?) hemmet så nu får jag städa och plocka iordning. Var på ett Living & Room party för ett par veckor sen och har nu fått hämtat ut mitt paket. Det blev en SUPERfin tavla, två glasbollar till dekoration och även en mysig ljuslykta i grå rotting typ med en sliten look. Görfint   Så det ska la få sina platser utvalda idag?...


Hoppas ni alla får en trevlig dag i detta soliga och fina höstvädret!!


 

Hitta en bild från i somras, tycker den är så mysig. Det är min systerdotter som står och matar Calle en kväll från i somras när vi stod där på bete.. Vackert va ?   



Kram Pillan pillerill

 
 
Ingen bild

Maria

14 oktober 2010 19:20

Naw, finaste Ellen o Calle

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ˝ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards