pillllans

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2010

Hästig/höstig/härlig dag !!

Av Pernilla - 11 oktober 2010 22:11

Helt underbart har det vart idag, liiite stressigt men... Im used to it!


Startade dagen med en snabbvisit på vår lokala billighetsaffär - Göken. Blev inte mycket handlat men givetvis Center Nougat. Hur jävla go č inte den chokladen. To die for   

Sen blev det en hästig tripp till Dingle, mycket trevligt. MEN vad nostalgiskt och se stället igen. Har inte vart där på så länge, jag spenderade ju ändå 3 av mina år i den byn. Och sjukt mycket minnen bär jag med mej. Dingle tiden är det bästa som hänt i mitt liv, så jävla roligt. Och jag saknar väldigt mycket av det!!

Sen vart det iväg till Calle och där stod världens bästa Ann-Sofie. Hon hade mockat och fixat allt, till och med borstat min skrutt så det var bara och sadla och ge sej ut. Vi red runt Björneröd och det var mucho trevligt. Så jäkla fint höstväder, kyligt men stilla, soligt och himla vackert   

Efter Calle och ridningen så åkte jag till Göteborg för och hälsa på Malin & Lisa, Malin é en jättego tjej som köpte min förra häst "Lisa", som är ett halvblodssto -99 E; Rocky 770. Jag sålde Lisa för över 3 år sedan pga att vi inte funkade ihop. Vi var lite för olika tyvärr. Men jag hade turen att hitta en sån kanon tjej till Lisa. Så det är jag himla glad över   

Det var himla kul och få träffat dom båda och Lisa såg (precis som jag trodde) ut att må toppen. Hon har det kanon med Malin. TACK!!!

Hmm... Skulle lägga in en bild på Lisa, men alla bilder på henne ligger på mammas data. Det får komma en Lisa bild snart istället....


Calle bilder däremot har jag även på denna datan så lägger in ett par på min nuvarande häst istället så länge.....  

 

 

Nä nu ska jag snart hoppa i säng, upp tidigt och släppa ut dom underbara pållarna imorgon....


Natti!!


//Pillan



 
 
Ingen bild

Maria

14 oktober 2010 07:12

Finaste o duktigaste Calle, det är ju bilderna från KM:et o då knep han ju en andra plats =) Han är snabb den lille racergubben! haha... + en felfri CR var det ju faktiskt oxå! Och nu när galoppen börjar sitta som en smäck så kommer han bli ännu bättre på hoppbanorna ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ˝ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards