pillllans

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2010

Min jobbhelg

Av Pernilla - 22 augusti 2010 11:03

Igår efter jobbet & middagen var jag och hjärtat ute på långpromenad med Boss. Hur gött som helst. Trampa runt massa i skogen och fick se många kantareller. Kanske någon som snart har lust att gå med mej och plocka?!

Sen på hemvägen gick vi förbi grannens kor. Guu va dom är mysiga. Luktar faktiskt riktigt gott om dom. Stanna och klappa/myste med dom en stund medans Björn stod och titta förundrat på mej. Han fatta nog inte hur jag kunde fastna hos dom stinkade kossorna.. Men det var nog nåt nostalgiskt ifrån min Dingle tid som gjorde att jag blev kvar en stund hos dom.

 


Apropå dessa täcken jag beställde, jag fick provat dom igår. Dom passa SUPER, precis som jag trott.

Visst blev han snygg i regntäcket?   


Idag ska jag och A-S rida ihop och sen bada våra hästar. Blir väll att åka till stallet om en stund. Börjar ju jobbet kl 16.

 

Dom är sånt fint par!


Ha det gött allesammans!!


--pillan--

 
 
Maria

Maria

22 augusti 2010 22:34

vart köpte du täcket? tjusigt, men allt klär ju Calle :) hoppas allt e bra me er, och att sommaren har varit fin! kram

http://miani.blogg.se

Pernilla

31 augusti 2010 07:46

Hittat en bra (och jämfört med andra Horseware täcken) en billigare hemsida som jag beställt ifrån. Och du har så rätt, allt klär fina Calle ;) Sommaren har vart bra, hur har ni haft det ? Går allt bra med pållan?? Kramar

 
Maria

Maria

22 augusti 2010 22:54

Supersnygg i täcket (fast det är han ju "naken" med såklart ;-)) Ja, Calle o Sara är ett sött par, diggar dessutom att de har likadana träns/nosgrimmor på bilden! Tänkte komma ut nån dag sen när det passar så kanske vi kan börja hoppelihoppa han lite smått igen? Puss puss

http://www.mariascarpediem.bloggplatsen.se

Pernilla

31 augusti 2010 07:50

Ja Calle är alltid lika fin oavsett klädsel eller inte ;)
Hehe, ja att tränsen är likadana gör det bara mer sött :)
Tänkte skutta/markarbeta på onsdag. Du får gärna komma ut då :)
Puss

 
Maria

Maria

17 september 2010 11:50

Hallå där, är det bloggtorka på allvar?! Nu har ju jag fått tummen ur att börja hålla min blogg uppdaterad, kanske dax för dej att göra detsamma, vad skall jag annars läsa????

Förresten, BRA dag att se till att jag tar hand om pållen din, det SPÖREGNAR ju i stort sett hela tiden =( Kommer bli en VÅT ridtur :-/ Så imorn får du bjuda på kaffe så jag inte blir förkyld igen ;-)

Älskar dej

http://www.mariascarpediem.bloggplatsen.se

Pernilla

23 september 2010 10:33

Jepp, hamnat i en svår torka men ska nu för sista gången försöka ta tag i bloggen. Annars struntar jag i´t sen ;)
Tack för du tog Calle, tror du klara dej hyffsat från regn va ? Du får ta han en solig dag snart och bli kompenserad :)
Love you tooooo. Pusss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ½ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards