pillllans

Direktlänk till inlägg 25 juli 2010

Sommar!

Av Pernilla - 25 juli 2010 18:26

Kanske märks att jag haft fullt upp på min semester?   

Har inte riktigt haft tid till bloggen.


Idag är sista dagen på min semester vilket känns förjäkligt    Alltid samma visa - Man får en jävla ångest light känsla i kroppen innan man gått igenom den första jobbdagen efter semestern. Bara man kommer igång igen så känns det bättre. Jag trivs ju på jobbet och där är toppen men visst är det góare att vara ledig. Speciellt när man har så mycket att göra.

Det som hänt det sista är väl att vi fick flyttat våra pållar till min syster på bete, så jag har typ 2 min till Calle   

Dom har gått där i ett par veckor och tanken är att ha kvar dom där ett par veckor till. Häromdagen när jag och syster var ute och red så blev jag riktigt impad av oss. Vi galopperade fram ute i skogen barbacka   Kul kul !!


Så har jag fått gjort om hallen här hemma, den som jag vart så trött på. Den var tidigare tråkigt mörkbrun och inte i min smak. Efter 4 dagars slipjobb och målning så blev den istället vit   

   <--- Innan allt påbörjades

Ena väggen när det nästan är klart --->  

Tack syster för du kom och hjälpte mej !

Björn visste ingenting om mina planer så det var väl tur att han blev lika nöjd han   


Direkt när hallen blev klar så gick vi på huset och där är vi fortfarande... Ska måla om allting som jag nämnt om tidigare. Vi har allt hunnit målat en del men det är ju massa kvar. Det tar tid. Färgerna blev i alla fall ljusgrått med ganska mörkvinröda knutar. Blir skitsnyggt och jag är toppen nöjd över vårt beslut om färg.



  Pållarna i sommarhagen .


Nä nu ska jag nog fortsätta plocka iordning lite innan jag beger mej bort till Calle. En liten uppdatering från mej iaf...


Tjoo....

--pillan--

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ½ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards