pillllans

Direktlänk till inlägg 16 juni 2010

Bättringsvägen . . .

Av Pernilla - 16 juni 2010 14:30

Nu är jag på bättringsvägen men halsen är fortfarande skit. Vart sjuk sen i söndags. Min snälla kollega I skickade hem mej vid två, jag hade då 38,5 i feber. Fyy va jag mådde....   

Hela måndagen som gick låg jag i soffan med 39gr feber    och igår hade jag bara runt 38,2 och idag har jag bara haft hög temp. Så jag mår piggare men ändå skit, halsen är hemsk. Jag ska vara hemma från jobbet imorn också. Lika bra de, orkar inte vara uppe mer än stundvis. Måste vila emellanåt...

Men men, snatrt är man la pigg och på G igen . . .

& Tack Anna som så snällt tittat till min pålle för mej!!

Jag är så ridsugen nu så det är inte klokt. Stackars Calle har stått i flera dagar.... Jaja, kan bli så ibland. Se imorgon hur jag känner mej. Om jag inte kan skritta ut i skogen en svänga i alla fall. Just de, imorgon kommer hovis också. Väldigt välbehövligt. Fyyy va Calle ser ut på sina framtassar. Den sista veckan har det bara sagt poff och växt som sjutton. Så han har lite vackert växt över och blivit lång. Skönt när han blir skodd imorn då   


Var ute med Boss en sväng, han springer ju fritt runtom på ägorna här   Men eftersom jag fått hålla mej så mycket inne så var jag med Boss ut en stund idag. Jag ser så mycket runtom på tomten som jag vill ha gjort. Guuu, de kliar i fingrarna... Så fick jag se dom jättefina rhododendron buskarna men med allt ogräs som växt igen runtom dom. Så jag fick dragit på mej handskarna och gjort ett litet röjande. Sakta men säkert så fick jag gjort iordning en av buskarna i alla fall. Orkade inte mer än så idag, förkylningen satte stopp . . .


   Massa ogräs                      Lite bättre runt den ena

               

Ska se imorgon om jag inte orkar göra klart för rhododendronen   


Jo så har jag nåt glädjande också som jag kan förtälja.

(NEJ, jag är INTE gravid som nästan alla andra!!!)

Jag har däremot inte rökt sen klockan halv nio igår kväll. Denna gången har jag bestämt mej för att sluta. Jag har väl hela tiden tänkt i fel banor tror jag!? I och med att jag både vill gå ner i vikt/få upp konditionen och sluta röka så hade jag först bestämt mej för att ta tag i vikten först och därefter rökningen. Man behöver ju inte ens försätta sej i den plågningen av att försöka med båda prestationerna samtidigt, eller hur!?

Men eftersom jag helst av allt vill få upp konditionen också så sätter ju rökningen stopp. Jag tror ciggen gör värre för konditionen än vad man kan tro. Om jag lyckas sluta röka så tror jag att jag få mycke eller i alla fall en del gratis därifrån  

Så nu sitter jag här i en liten men än så länge hanterbar nikotin abstinens. Intalar mej själv att jag fixar detta, det gör jag, det vet jag. You´ll see !!

Än så länge 18 timmar rökfri   


Nu ska jag nog lägga mej på soffan och ta igen mej lite. Gäller och kurera sej som förkyld....


--pillan--

 
 
Maria

Maria

24 juni 2010 20:17

Har du gått i ide (eller övar du på att vara snigel på riktigt)? Känns som hög tid att uppdatera din blogg... Har ju inget att läsa annrs ;-) puss puss

http://www.mariascarpediem.bloggplatsen.se

 
pillan

pillan

30 juni 2010 16:02

Haha, ah. Verkligen snigel just nu... Men de kommer ett bloggande.. snart ;) Puss puss

http://pillllans.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ˝ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards