pillllans

Direktlänk till inlägg 19 april 2010

Sol och härliga måndag.

Av Pernilla - 19 april 2010 11:13

Underbart väder idag, sol och inte sån hemsk blåst som det vart i helgen!

Idag är jag ledig, har jobbat helgen som varit. Idag ska jag pyssla och få grejat med tradera.

Lite uppd. om Calle bus!!!

Sen blir det stallet några timmar, ska rida och få fotat min stubben sadel som inte längre passar Calle så den ska ut på annons. Tittar efter annat, men har nog hittat en stubbelsadel till han i hoppning och skulle vilja ha en albion i dressyren. ((Älskar Albion sadlar)) Dessutom verkar dom ligga bra på Calles breda/platta ladugårdsvägg till rygg   

Vi får se men bara jag får hittat en hoppsadeln innan den 23;e maj. Då är nämligen Calle anmäld till 2 klasser på KM i hoppning på klubben. Maria är det som ska starta han. ((Jag kämpar på i dressyren och känner mej inte alls redo för att skutta runt två banor)) haha.... Kul för Maria också och få starta privat häst. Dessutom glida runt på den snyggaste av dom alla lär ju kännas bra   

Häromdagen var Maria hos mej och vi hade bomträning med ett litet skutt inlagt. Detta var första bom träningen i år så Calle var stark och mycket lycklig. 

En bild från träningen..... Han hoppar av innan man släpper iväg han och säger att det är OK så mer träning på detta. Nog Calle som tycker det är så roligt så han ignorerar ryttaren lite omedvetet?   

Ska lägga in bommar på schemat två ggr i veckan så träningen startar ordentligt. Det blev ju tyvärr i och med denna hårda vintern att Calle fick stå längre än beräknat så nu innan har vi mest fått rida igång honom och träna grunder. 

För några dagar sen så longerade jag Calle och då gjorde han mej stolt. Han lyssnade sååå bra på mina kommandon trots att det var ett par månader sen sist vi longera   

  

Och så en bild från ridningen i fredags...

  


Månaden April har ju bjudit på en del soliga/trevliga dagar. Jag har spenderat en del av dom hos min älskling Björn och har då passat på att hälsa på hos syster och det har vart riktigt trevligt. 

 Här E på sin ponny Ella     

Jag passade på att gå med med Boss på ponnypromenaden...

   Insåg att Boss och Ella nästan ser lika stora ut. Haha....


Nu ska jag ta tag i denna dagen... Så på återsčende!


--pillan--

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ½ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards