pillllans

Direktlänk till inlägg 25 mars 2010

Torsdag!

Av Pernilla - 25 mars 2010 13:28

Ja idag jobbade jag bara till 11. Hur skönt som helst då jag är ledig nu fredag/lördag/söndag   

Har haft ganska tuffa jobb perioder det senaste så det ska bli gott att vara 3 ledig.

Idag ska jag och mamma iväg till Henån på ärenden och närmare kvällen till så ska jag iväg på stallmöte. 



Man ser verkligen tydligt nu hur våren kommer med stormsteg! Så himla efterlängtat och underbart. Snön smälter och det blir mer liv & rörelse. Man märker snabbt sånt när man bor i Ellös och jobbar på "strana" hur sommargästerna börjar komma ut till sina stugor och hur båten till K-ön blir mer fullsatt och folk börjar komma ur sina hål alltmera. 

Vi har ju haft en riktig jäkla vargavinter vilket många kanske inte trott? Åtminstonde inte ägarn till denna båten? Flera såna här har fått ligga i hela vintern och visst, det är ju mindre exclusiva båtar men att man inte bryr sej? Tar upp dom? Förstår inte de, förstår ännu mindre hur personerna som äger dom stora båtarna i mollsen kan låta dom ligga kvar i hamnen. Vi snackar båtar för flera miljoner :- som ligger på DYRA vinterplatser året runt.     Drabbar väll ingen fattig antar jag?


Jag längtar till första båt turen ut mellan holmarna. Grilla, bada, fiska och fyyy vad mys


Längtar lite till på måndag också då jag får veta om lägenheten blir min eller inte. Guuu vad jag hoppas!! Var ju där och kika igår (fast jag vet hur dom ser ut) men roligt och titta ändå. ALLT kommer ju att bli bytt, tapeter, målning, golv, allt i badrummet osv.

Det känns ju extra bra! Får man det som man vill ha + att det blir fräschare!


Men nää... Nu har jag precis ätit frukost (fibergröt som vanligt) och ska kissa Boss innan det får bli stallet och Calle!

Förresten, har lyckats gå ner 1,3kg men det är väl av dom typ 5kilona som jag gått upp under vintern må jag tro? haha....

Ha en underbar vårdag!!


                                   

--pillan--

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ˝ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards