pillllans

Direktlänk till inlägg 23 mars 2010

Wiieee

Av Pernilla - 23 mars 2010 09:13

Idag har jag och Boss startat dagen med att släppa ut hästarna    

Han tycker nog att det är himla kul att få följa med matte trots att han inte är jätteförtjust i hästar.


Nu har jag precis fått pratat med LG om min data. USB mojängen jag fick hem funkade inte. Så nu har jag fått talat dom till rätta att få in min data på service och åtgärda min hårddisk. 

Vårt härliga teknik samtal löd i stil med detta....

LG snubben; Starta upp datan och tryck på F12.

Jag; Ja, det händer ingenting, bara felmeddelande från start.

LG snubben; Du ska komma in på boot menyn så testa igen...

Jag; OKEY.... (10sek) Nää samma sak. Händer inget.

LG snubben; Men starta om igen så trycker du F12 med en gång. 

Jag; JAA, det är det jag gjort men visst, jag gör det IGEN. 

Efter 10 sek, nää samma sak. Det går inte....!!!!

LG snubben; Okey men nu ska du trycka F10.

Jag; Jaha? F10? det bör väl vara F11 som står för felsäkert läge?Jaja... Nää det går i alla fall inte det heller.....

Det spelar ingen roll vilken F knapp jag trycker på, det går inte!!!!

LG snubben; Men vad är det för felmeddelande då? Du bör komma förbi.

Jag; NÄÄÄÄ jag kommer inte förbi, inte ens med USB skiten och det står ERROR.

LG snubben; Jaha... Ja då får den in på service, det är ju hårddisken.

Jag; Nähääää? Det menar du inte?? *ironi* Det har vi ju konstaterat för länge sen. Tog bara 2 veckor innan ni på LG haja det! 

Nog för att jag är väldigt oteknisk men när jag nästan fatta mer än dom som sitter med det som jobb, då är det illa.

Jaja, den ska in på service i alla fall och går det inte på garantin. Då jävlar blir jag arg   


Men nu släpper vi det och går till något betydligt roligare ämne. 

Nämligen lägenhet!

Jag fick lägenhets erbjudande på posten igår om en 1;a här i Ellös   På bottenplan och i det huset jag ville ha. Så det är ju bra!! Men nu ska man inte gå tankarna i förväg, stod ju tydligt på pappret att det kan finnas fler som erbjudits detta objekt. Men å andra sidan. Jag har alltid fått lägenhet tidigare trots det så man har väl god chans i alla fall? Så jag ska om en liten stund ringa till hon som har den så jag kan se den och även till bostadsstiftelsen om att jag vill ha den!!

Ska proppsa på att få den helrenoverad. Inget är gott nog åt Pillan   

Ska bli så himla skönt med eget igen. Jag trivs väldigt bra hos min mamma. Vi funkar ju super ihop! Inte konstigt i och för sej när hon är världens bästa mamma   

Men det är ändå gott med en egen vrå, jag är ju trots allt 23 år och flyttade hemifrån när jag var 14-15 år. Så jag är van vid det! 

Men jag återkommer igen om hur det gått!!


Nu ska jag pyssla lite....


--pillan--

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ½ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards