pillllans

Direktlänk till inlägg 14 mars 2010

Data kaoser !

Av Pernilla - 14 mars 2010 13:16

Ja mina uppdateringar har inte vart dom bästa. Men min dator är ju som sagt fortfarande paj. Pratat med LG och inväntar nu ett USB minne på posten som ska återställa felet OM det ligger i mjukvaran. Om nu inte detta funkar så får datan in på service för då är det hårddisken. Hur som haver så försvinner ALLT. Då jag vart så dum och inte kört någon backup (inte skyndat mej med det då det är nästan en ny data)  Så mina bilder och alla andra program blir som borta. USB minnet raderar allt och är det hårddisken så blir det ju samma sak där. Känns mycket tråkigt   

Vart med om detta en gång tidigare, fast det var inte en trasig data då utan då var det jag som var dum igen. Hade ALLT i min killes data och när det tog slut mellan oss så radera han allt och jag fick inte en bild tillbaka. Surt det också. Hade ju egentligen haft MASSA fina bilder som jag nu aldrig kommer få åter.

MEN.... Inte behöver vi deppa för det!

Positiv som jag är så får jag helt enkelt se de så att jag får ta nya fina bilder. Igen.....

Men visst, gamla bilder är ändå minnen.... Skulle vilja se de första bilderna jag tog på Calle...

Har i alla fall några "gamla" bilder kvar och här är en av dom .

Här är bland det första gångerna jag hoppa (förlåt) skutta med Calle


Och en ny bild får ni här.

Nämnde ju tidigare om en box tavla jag beställde på Scandinavium. Häromdagen så fick jag den. Visst är den fin    Fast den är mycket finare i verkligheten! Jag är kanon nöjd och den pryder Calles boxdörr mycket fint!!


I helgen har jag vart ledig, jobbat 8 dagar i sträck så sovmorgonen igår och idag var himla goa. Desto goare med tanke på att jag vart hos Björn!

Men imorgon är det jobb igen som gäller. Jobbar hela nästa vecka. Från mån-sön. Tagit på mej en del extra jobb m.m för att jag har en del som jag måste få sparat ihop till. Bl.a en hoppsadel till Calle och en ny dressyr.


Just nu sitter jag hos min syster i tassemarkerna. Hon och K-J skulle iväg på äventry så jag passar ungarna. Än så länge har det vart tecknat och glass och väldigt lugnt. Så himla mysigt med barn !! Känner dock ändå att det är bra långt kvar tills det blir egna. Haha... Så detta med att passa systers är alldeles lagom   


Nä nu ska jag ta en kaffe . . . !


--pillan--

 
 
Anna Crlsson-Käck

Anna Crlsson-Käck

14 mars 2010 15:24

Vilken otur du har med dina datorer! Sådant där ska liksom bara funka ju. Jag fixar så du får Calle-biklderna från Ridsport igen iallafall. Påminn mig gärna om jag glömmer....

Vi är hundvakt en vecka sedan igår till Ingers Stripe. Jag säger som du om barn; kul men det är ju bra att man bara har dem till låns ibland. ;-) Vi har konstaterat att han iallafall inte är någon bra stallras. Vi kom hem med en Stripe full med spån och halm och halva bajsbollar i pälsen... =(

http://ordagranna.blogg.se

 
Maria

Maria

14 mars 2010 16:24

Du får låna mina barn när du vill ;-) Tack för att du ställde upp idag i all "panik" =) Pusssss

http://www.mariascarpediem.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ˝ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards