pillllans

Direktlänk till inlägg 22 februari 2010

Måndag igen då . . .

Av Pernilla - 22 februari 2010 11:19

Helsike vilket väder här vart i helgen. Jag har haft (o)turen att jobba vilket varit förenat med livsfara. I lördags var ju värst och fy fan vad kämpigt, kallt, blött och blåsigt det var. Men vi fick pulsat oss fram i meterhög snö in till våra vårdtagare och gjort det bästa utav dagen. Kommunbilarna fastna lite här och var så traktorn fick dra loss oss.

Känns mycket bra att jag är ledig idag. Jag har ju haft en förkylning i kroppen länge nu och än är den inte över. Slått lock för båda öronen och jag känner mej lite seg. Så skönt att jag har en lugn jobb vecka framför mej så jag får vilat bort förkylningen. Klart man inte blir frisk när man jobbar och har fullt upp med en infektion i kroppen...... Och så i denna kylan också - blää....


Hästarna har fått stå inne lite mer än vanligt i helgen och det klagar dom nog inte över    

Här har ju inte gått och rida så Calle har fått stå.. Men nu i veckan hoppas jag på Ok väder (gärna med lite sol) så man kan få ridit lite. Fast dom pratar ju om mer snö redan imorn igen!? Ja vi får ta det som de kommer...

Men guuuu vad jag längtar till våren nu, första kaffet på altanen och all energi man får ifrån sol vädret   


Idag ska jag ta det hyffsat lugnt. Har dock en del att göra, samtal att ringa och ärenden att åka i. Men annars blir det nog att njuta av en promenad med Boss om en stund och sen gå och luffsa i stallet hos Calle.

Ikväll åker jag till älsklingen igen    Jag blir bara mer & mer kär och han č helt underbar!!!


Men nu ska jag äta frukost innan jag sätter igång med dagens schema!


  Boss är nog den enda lyckliga i min omgivning över denna snön


--pillan--

 
 
Maria

Maria

22 februari 2010 14:31

Vi är ju snart grannar på heltid juh =) Vi skall till moffa idag för vi kom ju inte ut igår, sen är vi hemma, kanske kan klämma in en kaffe? Puss

http://www.mariascarpediem.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ˝ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards