pillllans

Direktlänk till inlägg 26 januari 2010

Smärta !

Av Pernilla - 26 januari 2010 11:57

Igår va jag inte glad......

Jag stod upp vid 6 och gjorde mej iordning för tandisbesöket i Lysekil, med en viss nervositet i kroppen   

Jag är en sån där människa som bara älskar att vara ute i god tid. Hatar att vara försenad och stressad osv. Det gjorde att jag kom med kvart i 8 färjan istället för kvart över, hehe. Det skedde nämligen också ett propeller byte på en av färjorna igår vilket gjorde att det bara gick en färja och då lite mer sällan. Så ville vara ute i så god tid att jag visste att jag skulle komma med.

Fick kommit mej över i så god tid att jag var väldigt glad över att jag hade med mej min laptop att roa mej med en stund

 


Sen när kl närmade sej var det dags - med tunga steg att gå in till tandis.

   Där jag fick mitt chockbesked. Det var rotfyllning som gällde i min onda tand. Fyyy då var jag nervös. Satt nästan gråtfärdig och skaka lite i stolen. Men min tandläkare (som förövrigt är världens bästa) sa till mej att detta löser vi tillsammans. Och vet ni vad - jag fick t.o.m en guldstjärna i boken    Kanske inte verkar mycket i era öron men för mej och min ofantligt stora tandläkarskräck så är det bra. Fast tack vare min nuvarande tandis så känns allt mycket lättare och bättre. Visst blir jag nervös och lite ledsen men jag litar på honom och vet (för det mesta) att jag överlever. Haha... Fast med några tusen mindre på kontot   


 

Såhär lättad var jag över att det var klart!

Igår resten av dagen hade jag ont. Idag känns det bättre men gör ont när jag biter ihop. Så får nog tugga mjukt idag....


Sen när jag kom hem och tyckte lite synd om mej själv så begav jag mej till stallet till Calle & Nettan. Fick mockat och gjort iordning i stallet för några pållar och sen red jag Nettan en stund på ängen och hon är verkligen jättemysig.


Calle fick dessvärre stå. Han halkade runt som bara den och han ska skos om i dagarna så tack vare hans slitna skor så gick det inte så bra att brodda honom.

Nettan går så försiktigt gentemot Calle som studsar omkring nerför grusvägen och skapar livsfara för oss båda. Han har sån överskottsenergi och jag vet att han verkligen behöver gå. Men detta väder/underlag snarare gör det inte så lätt   

Sen avslutade jag dagen igår med ett besök hos min B. MYYSS!!! He´s the best!!! Bättre avslut på dagen än mys med han kan jag ju inte få....!!


Idag är det ganska lugnt. Ska till jobbet på APT möte sen mellan halv 3 och halv 5. Efter mötet drar jag till stallet och fixar / tar in pållarna. Se hur Calles sår ser ut också. Tror han åkt på en spark igår för han blödde och ömma.


Men nu ska jag nog fortsätta med dagen. Hoppa ur morgonens mysoutfit och göra mej iordning lite?

Ha en härlig dag folket!!!!


--pillan--


 
 
Ingen bild

Anna H

26 januari 2010 19:33

Så sjukt duktig är du tycker jag! Usch jag gillar inte tandläkaren heller. Sist jag var där hade jag fyra hål och då börjar man ju tänka typ "kommer jag vara tandlös och lusfattig vid 40?" Nu e det flour och tandtråd som gäller! hehe

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ½ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards