pillllans

Direktlänk till inlägg 19 januari 2010

Wieee

Av Pernilla - 19 januari 2010 23:00

Idag har jag haft en rolig dag på jobbet. Jobbade 7-16,30 idag och fick agera flyttgubbe med en annan kollega. Vi har haft de rörigt och fullt upp men samtidigt väldigt kul! Min hemtjänstgrupp jag jobbar i har alltså flyttat sin lokal från Ellös till Hällevikstrand. Det är en jättemysig lägenhet, jag tyckte först att den var liiite liten när jag var där och tjuvkika igår kväll. Men det blir nog jättemysigt när vi kommit iordning ordentligt.

Jag tror att det kommer bli lite mer familjärt nu när det "bara" är våran grupp i lokalen och inte att vi "bor" under samma tak som två andra grupper. Det är ju självklart jätte trevligt det också och jag kommer sakna dom andra jätte mycket. Så missförstå mej inte!! Men för att se flytten positivt så tror jag detta blir jätte mysigt. Jag älskar ju mina kollegor   


Efter jobbet så var jag bara hem och vände, for till stallet och Calle. Fick pysslat och grejat där ett tag för att sen åka till min pyssling K där I också var. Fick K´s sista låda med hästgrejer, TACK gumman!!! Jättefina saker och Calle lär bli lika glad   


Sen när jag efter allt väl kom mej hem och fick pustat efter en fullspäckad dag så har jah befunnit mej i the soff mode. Blängt på tv... För ovanlighetens skull så började det en lämplig film när jag vräkte ut mej i soffan. "Huset vid sjön" hette den och den var... Annorlunda. Men bra! Lite knepig och dumt manus men ändå fin. Jag är ju en sucker för romantiska drama filmer med ett sagoslut fullt med kärlek. Men sånt där händer ju bara i filmer, eller hur!?


Nu är filmen precis slut... Så jag ska nog ta och bädda ner mej nu. Imorgon är jag ledig men startar dagen med att stiga upp vid 7 för att åka till stallet för morgonjouren. Mysigare start på dagen får man leta efter.....

Sen förhoppningsvis så blir det ridning, för här ska väl varken va -25 gr eller storm va!? hehe.....

 

Sussa gott sketungar!!

puss o natti


--pillan--

 
 
Maria

Maria

20 januari 2010 14:27

F-N, jag kollade oxå på den filmen (Huset vid sjön) men jag missade slutet (somnade)! Du får informera mig sen... Puss

http://www.mariascarpediem.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ½ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards