pillllans

Direktlänk till inlägg 10 januari 2010

Härlig helg!

Av Pernilla - 10 januari 2010 22:40

Ja jag har allt haft en riktigt trevlig helg och hoppas att ni haft det med!

Jag har jobbat och vart hos min B som dessutom här i helgen har bytt handbromsvajrar och städat min bil medans jag jobbat. Så j-a snällt och gulligt av han, tack älskling   Jag har världens bästa pojkvän!!!!!!

Igår kväll så åkte vi till syster & k-j och tog lite vin/öl. Tack för det syster   Mycket trevligt....!!


Idag jobbade jag kvällen, gick bra. Som vanligt. Jobbat med I och det trivs jag mycket bra med!! Love her!!!     Vi brukar diskutera en del ihop och om olika saker, idag hamnade barnämnet på tapeten. Jag har ju i hela mitt liv nästan blivit lite rädd för mej själv för jag har aldrig känt att jag velat skaffa barn. Kanske beroende på att jag inte vart redo eller att det känts så låååångt borta att det inte känts som jag vill alls. Idag är det nästan givet att alla vill ha barn och det är väldigt många som skaffar det så tidigt (för tidigt kan jag tycka) Helt upp till var och en men när man inte ordnat det för sej så tycker jag verkligen inte att man ska skaffa barn mitt uppi sitt 20 års kaos.

Men hur som haver..... Den sista lilla (mycket lilla) tiden så har jag faktiskt börjat känna annorlunda. Jag kan nu känna att jag vill ha barn och att jag nästan lite ser fram emot den tiden m.m Missförstå mej inte, jag har fortfarande flera år kvar tills jag är där men att idag ändå känna att jag vill, det känns fint. Så prata vi också (eller snarare drömde oss bort) om hur kul det vore om vi skulle gå "dräktiga" haha, samma år. Va mysigt !! Ja filosofera får man och det bör man!!

Tiden får helt enkelt utvisa om ens öde......   


Imorgon jobbar jag till 14 och efter det ska jag till stallet. Ska (om vädret tillåter) ta ner Calle på ängen en stund. Longera eller rida, vi får se vilket det blir! Hoppas på sällskap av någon, känns lite olustigt att stå ensam ute på en äng med Calles vinterkänslor. Han har en studs tendens som gärna visar sej vid kyla och för lite aktivitet. Denna årstiden rider inte jag aktivt utan försöker mer hålla igång psyket på honom och uppehållsrida honom lite lätt bara när det går för vädret m.m

Efter stallet blir det lugnt, kanske en tur i skogen med Boss och lite fortsatt städning av mitt rum?! Håller på att rensa rubbet bland mina grejer för att underlätta dagen då jag får lägenhet och flyttar till eget. Inte lika mycket skit att dra med sej utan mer börja om från nytt. Behöver det!


Men nu ska jag nog snart sova så jag orkar upp imorn, tänkte stå upp extra tidigt imorgon för att promenera till jobbet istället för bilen. Behöver gå ner i vikt och jag vill ju gärna bli av med min sista 10 kilos övervikt. Lite motigt denna årstiden, blir lätt att jag "latar till mej" då det vart sån jävla antarktis kyla! Blir inte alls lika många promenader m.m Inte alls bra men det är ju så. Men ska trots vintervädret försöka gå ner liiite i alla fall och då våren kommer blir det stenhård träning för att i sommar förhoppningsvis vara nöjd. Eller ja, jag är allt nöjd idag med. Jag trivs kanon med mej själv och jag är en pingla - fast med lite väl mycket fluff bara!

Fast hade vart skönt och känt sej lite lättare ändå....   


Nä natti på er gott folk!!!


--pillan--

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ½ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards