pillllans

Direktlänk till inlägg 6 januari 2010

Go kväll

Av Pernilla - 6 januari 2010 22:58

Har jobbat ikväll, gick jättebra. Men trots att man är lite seg under jobb tid så piggnar man till så fort man slutat. Konstigt nog!? Så sitter här vid datan i tron om att trötta ut mej lite så jag kan sova och komma mej upp till nästa jobb dag    Fast imorn slutar jag redan 11, gött det. Ännu goare är att jag får jobba på fredag. Hade två lediga dagar denna veckan men båda lyckades jag fylla med jobb. Wieee så bra !!!

Imorn hoppas jag vädret är OK så jag kan ta ner Calle på ängen en vända. Kanske longera honom lite?! Ja vi får se....

Har en del saker att stå i imorn och till kvällen åker jag nog till älsklingen om han har tid för mej    Saknar honom redan! Känner mej som en 5 åring med dess tålamod men det är väl så när man è så kär. Vill ses maaasssaa och när man è ifrån varann så bara man saknar   

Har inte känt såhär på flera år, helt underbart!   




Idag har det snöat - igen..... Och blåst    brrr

 

Men snön kan vara mys också, men då ska det hålla sej lagom -gr, pudersnö, sol och vindstilla. Då är jag med! Annars kan det kvitta, nu riskerar man ju att bli av med kroppsdelar på sina utomhusvistelser och jag fasar för och gå och lägga mej, lär väl ligga frost under täcket till och med?

Men är det "rätt" vinterväder så är det väldigt vackert, mysigt och roligt!


Som häromdagen på jobbet, helt sjukt fint egentligen. Sällan man ser det bara.. Van som man är.

 


(((Kommentarsvar!

Patte; Jaa, det hade ju vart kul med stenungsund och hamnat närmare er också. Men förtillfället så stannar jag i Ellös, vill inte ha längre avstånd till min B än vad jag redan har. Hi hi... Men jag LOVAR att snart komma och hälsa på! Puss puss)))


Ni andra - Sov gott !

--pillan--

 
 
Maria

Maria

7 januari 2010 11:05

Hinner du så kom gärna förbi oss på en snabbfika =) Vi tre ensamna tjejer uti skogen... och våran lille vakthund!

http://www.mariascarpediem.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ½ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards