pillllans

Direktlänk till inlägg 3 januari 2010

Beutiful sunday !

Av Pernilla - 3 januari 2010 13:42

Idag är jag ledig. Gott! Jag ska ut på promenad med Boss om en liten stund. Ska bara dricka upp kaffet. Sen blir det stallet också vid 4 tiden.

Igår hade vi haft översvämning i stallet och några boxar blev väldigt drabbade. Min vart "bara" blöt typ en meter in i boxen. Surt ändå!

Ska iväg här snart och köpa mer strö. Imorn jobbar jag hela dagen men på tisdag slutar jag redan kl 11. Så kanske då!? Ja vi får se......


Inatt var det då kallt ute, huttra lite på vägen hem.

Det är då vinter ute. Det är gott om det håller sej -gradigt och snö så man slipper slask och tö och skit. Men när det går upp mot -20 grader så räcker det väl ändå?! Brrr....   

Jaja, men jag hoppas på vad som sägs. Att blir/är det en kall och bra vinter. Då blir det en mycket bra sommar också   


Igår var jag hos M och K-J och hälsade på, passade på att ta en bild på syster och deras nyaste tillökning i familjen.

Lilla Maddox. Så jättesöt och.. Liten. Hehe. Lite skillnad till vad en själv är van vid för storlek med tanke på Boss   

Kul att det funkar så bra med honom och att dom skaffat hund. Mysigt!!

På vägen hem från syster igår så stanna jag till hos älsklingen. JA, han är min älskling nu och jag är kär  

Jag var nämligen dit på middagen och bytte bil med honom för han skulle kika på min eftersom bromsarna lägger sej på ibland och så. Han fick konstaterat att det var handbromsvajrarna som var kassa. Så tittade han även på min värme i bilen (eller ja, den värmen som bör finnas men inte finns) haha.. Och han bytte en tempraturreglatorgivare eller nåt sa han?, visst var det så älskling?! hehe. Jag och bilar = not the best kombination!!! Så var det termostaten som var sönder också. Så det får bytas lite på pärlan. Men jag har då skaffat mej det snällaste av manligt släkte som tittade på bilen för mej. TACK älskling !!!!!!   

Han är inte bara det snällaste och mysigaste, han är händig också. Åhhh me like.

Men lite synd om han nu. Han skrev precis till mej att värmen nu lagt av i hans bil med. Hmm, min bil som smittar av sej tro?!


Nää om man ska fortsätta med denna dagen tro!?


Ha det gött!!   


--pillan--

 
 
Ingen bild

puss

3 januari 2010 19:36

nja,en liten rättelse älskling ;) motortemperaturgivare
kramar :)

 
Maria

Maria

3 januari 2010 20:10

Blir lite nervös nu om det är för att du kört hans bil ;-) hahaha... Jaså, han är nämnd som "älsklingen" nu, det låter ju bra för dej/er! Skoj... Hoppas han "håller måttet" och inte sjunker så som vissa har en tendens att göra efter ett tag... du är värd BARA det bästa

http://www.mariascarpediem.bloggplatsen.se

 
Jessica

Jessica

3 januari 2010 20:54

Vem är nu denna man?? Jag är inte alls nyfiken=)

http://jessicanova.blogg.se

 
Maria

Maria

4 januari 2010 15:49

Jessica: Jag vet & jag är mutbar ;-) hehe

http://www.mariascarpediem.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ½ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards