pillllans

Alla inlägg under december 2009

Av Pernilla - 22 december 2009 12:40

Mormor och morfar är här. Världens underbaraste människor   

Så kaffet bubblar för fullt och så fort det är klart så ska vi fika. Dom har fixat sitt hår hos min syster som är här. (Som för övrigt är världens bästa frisör) Se bara hur snygg jag blev i håret    


Jag har jobbat idag men bara till 11 och det är då himla skönt. Imorn är jag ledig och då ska jag ju iväg och julklappsshoppa lite. Någon som vill med så får ni höra av er   


Ska om en stund åka till Calle, se hur underlaget verkar vara på ängen. Det är inte det lättaste att få ridit på hemma plan i detta vädret. Hatar halka och styltor. Minns ju bara för ett par år sen när det var sådär lurigt ute och jag red Lisa (min förra häst) på ängen och vi gick omkull och hon på 600kg la sej på mitt ben vilket resulterade i en krossad fot på 3 ställen   

Känns ju inte så kul kanske...

Men imorn ska jag åka och hämta hem min älskling     Så då är det lättare att åka iväg till klubben och träna då det inte är OK väder ute. Käckt!


  Här är en bild på busen sen igår i sitt nya täcke som jag tycker han blev sååå fin i   


 

Jag på jobbet häromdagen. Nu är det mössa på som gäller gott folk för nu är det kallt ute.


Nää nu blir det kaffe   


--pillan--

Av Pernilla - 21 december 2009 11:32

Ja då var det ny vecka - igen. Gu vad fort tiden går, tänk att det redan är julafton på torsdag. Inte klokt ju....   

Jag tycker det är himla mysigt med julen och vintern på sitt sätt, dock är jag en vår och sommar människa, inget annat.

Jag jobbar nästan hela julen i år, bara ledig på annandagen och det är mucho good för då blir det Baden på juldagen för min del   

Hoppas vi får en vit jul bara, folk snackar ju om +grader och snöblandat regn och då blir vi snea. Fy va trist i såna fall. Nu när det ligger sån fin snö och även mycket.

Såhär såg det ut utanför jobbet häromdagen. Mysigt !

 

Sitter och surplar kaffe. Funderar på om jag ska göra mej iordning lite. Tänkte dra till stallet snart och sen är det jobbet ikväll som gäller.

Imorn jobbar jag bara 7-11 och på onsdag är jag ledig. Så himla gött.

Men nu får jag nog ta och hoppa i stallkläderna...

Tjoooo...


--pillan--

Av Pernilla - 20 december 2009 18:58

Ja i alla fall efterlängtat av ett par st, som min syster te.x, haha. Men nu ska du M och även ni andra få läsning igen. Efter min längsta bloggtorka hittills så är jag tillbaka   


Det mesta är väl som vanligt sen jag skrev sist trots att det hänt en del. Orkar inte dra allt givetvis men kan skriva en liten snabb uppdatering om det som hänt det sista !

* Jag är färdigutbildad - whoohhhhoooooo   

* Min bil är färdig och ska inom det närmsta hämtas. GÖTT!

* Calle har startats i hoppning 50cm & 60 cm felfritt   

* Jag har (i förrgår) för typ fjärde gången påbörjat en "seriös" viktkamp, en kamp mot fluffet!

* Åh nu kommer jag inte på nåt mer såhär på rak arm (inget jag kan skriva ut officiellt iaf)


Sitter just nu och segar framför tv;n. Är riktigt trött... Vart en lång dag, började med att släppa ut hästarna imorse och sen bar det iväg till ridklubben på tomtehoppning. Jag var med på Bruno på 60cm. "Bara" ridit han en gång innan så det var ju kul att få testa han. Vilken klippa i hoppningen!! Duktig pålle..... Blev en felfri runda och rosett!

Min syster startade också, hon hade Nicco och det gick även där super (as usual) Felfritt och rosett. Skoj skoj!

Vi valde att inte dra med Calle in pga väglaget (jag è för feg och köra Calle i halka) + att jag inte fått tillbaka min bil än.

Men det blir fler ggr... Han står ju på halvt vila nu också. Plutten! Han får komma ut lugnt några dagar i veckan "bara". Men nu ska det snart börja tränas ordentligt   


Imorn jobbar jag kvällen, åh så gottans det ska bli med sovmorgon. Phhuu så skönt. Sen jobbar jag tisdag och så är jag ledig på onsdag. Perfekt för då ska jag iväg och köpa dom sista julklapparna. Pernilla i ett nötskal som varje år säger att hon ska vara tidigt ute men som ändå på nåt lustigt sätt hamnar inne på torp dagen innan julafton   

Men på torp var jag nyss så kanske ska ta stenungsund på onsdag? Länge sen jag var där nu....



Här är snömonstret alias Boss. Han fullkomligt älskar snön, -grader och allt som hör den riktiga vintern till. Så han njuter för fullt nu av yrvädret som kommit och täckt ön med nästan ett par deci snö.... Sötast   


Här är en bild från idag på mej och Bruno .


Nä nu ska det tas en kaffe och glutta en stund på tv;n innan jag och Boss ska ut på en kvällspromenad och förfrysa ett par kroppsdelar...

Tjooo


--pillan--

Av Pernilla - 3 december 2009 22:28

Har så förbannat ont i axlarna, känns så fort jag bara drar upp dom    Som träningsvärk, jag tror att jag ansträngt dom små klena för mycket det sista? Ont gör det i alla fall, andra dagen nu... Behöver väl kanske vila bort det men det hinner jag inte med. Det får bära eller brista. På måndag är jag ledig, då kan jag vila dom   

Idag har jag jobbat, 7-16,30. Sen efter det vart det stallet och min älskade Calle. FAAN vilken fin häst jag har, just nu är det nog dock bara jag som ser det!? För han är LURVIG och lerig för jämnan. Ser nästan ovårdad ut (?) Men jag borstar, tvättar, spolar och borstar och ja, m.m m.m Ni med häst vet hur det är, ni med vita hästar vet precis hur det är   

Förresten så är ju vädret som kommit underbart på sitt sätt, slippa all gegga som av -graderna blivit mycket bättre och sen allt jädra regn m.m MEN eftersom man inte är mer än människa och man bara måste ha något att klaga på så har jag det nu med - givetvis. Det blir ju så hårt i backen, lite trist då Calle bara skrittats dessa dagar. Min bil (dragbil) är på verkstad så inte särskilt lätt att fara till klubben för träning då.

Jaja, får ta det som det blir och göra det bästa utav situationen.

En annan fundering, är det inte ganska (jävligt) sjukt att redan den 3;e dec så har det vart fler soltimmar än under hela november? Crazy stuff!!


 

Här är i alla fall Calle igår då han fick sin lunch, det är ju väldigt vackert med denna frosten och så när solen glimtar på !


Men nu ska Boss kissas och sen får det nnog bli sängen för min del. Jobbar ju 7-16,30 imorn med och ska dessa axlarna och nacken orka det så får de nog vilas nu.....

Natti


--pillan--

Av Pernilla - 2 december 2009 11:27

Min älskade Boss   

Vi har precis vart ute på en riktigt härlig promenad. Finns inget som slår en långpromenad med Boss och mix megapol i öronen på mej. Så gott!

Morgonpromenaden blev ner runt Ellös och till badplatsen där jag tog några kort på min fining. Han è såå himla snygg. Är så otroligt glad över och få äga Boss och det helt ensam. Bara MIN och ingen annans. Känns toppen!!

Blev ett par fina bilder på min goding   

       

Det blev termisarna på för det var kallt men jättehärligt ute. Det lär bli termisarna på även till stallet och Calle - dit jag ska bege mej om en stund.


--pillan--

Av Pernilla - 2 december 2009 09:55

... Living and lovin it !   


Druckit upp mitt morgonkaffe nu, så nu blir det att dra på sej termostället inför promenaden med Boss. Här è ju ändå typ 4- grader. Brr! Men stilla och uppehåll så det är skönt det!


Fick tillbaka Omvårdnadskursen och jag måste komplettera 5 frågor för ett Godkänt och typ 10 frågor för ett VG. Men det räcker med ett G så jag gör dom 5 så fort jag hinner och skickar in igen. 


Men nu skuttar Boss omkring här så han vill nog med mej ut en svänga nu!

På återssèende !


--pillan--

Av Pernilla - 1 december 2009 21:30

................ va jag è bra   


  Jag och I från Harrys i lördags... Vilka pinglor, har ni skådat? hehe  


Ska ner till I ikväll en sväng, knäcka en flaska vin och tjöta lite skit. Imorn blir det jobbet men inte förrän kl 16, eller va de 14,30 ? haha. Bör nog kolla det tills imorn, kan ju vara käckt att dyka upp rätt tid   


Nä ska dra på mej något tjockt för hua va jag fryser... Brrrrr......


--pillan--

Ovido - Quiz & Flashcards