pillllans

Direktlänk till inlägg 27 december 2009

God kväll !

Av Pernilla - 27 december 2009 22:30

Haalllloooo   

Haft en kanon trevlig kväll på jobbet med I - som vanligt! Thats my girl   

Men som vanligt så har man lite svårt att varva ner efter jobbet ibland så tänker blogga av mej i tron om att sängen blir mer lockande. Sen har jag sovmorgon imorn då jag är ledig så känns väl inte jätte stressigt att hamna i säng   

Så imorn tänkte jag städa och rensa bland alla mina saker. Ni vet - sortera och fixa & dona. Som jungfru så är jag ganska pedant av mej och nu tänker säkert några av er som känner mej; "hmm, DU pedant?"   

Men ja, jag kan allt ha kaos också men då har jag en ordning i kaoset. Om ni förstår hur jag menar!?

Jag tror ganska mycket på astronomi och vad "stjärnorna" säger. Låter ju lite töntigt, det håller jag med om. Men det stämmer ofta väldigt bra på mej, kanske inte alla det gör det på?! Tycker i alla fall om att läsa horoskop men när jag läste mitt häromdagen hos en vårdtagare på jobbet så bad hon mej att läsa hennes också. Vilket löd något i stil med; Du kommer slå igenom på jobbet och charma chefen, förhållandet du är i går bra och ni har ett mycket härligt samliv, ekonomin är mycket bra och bla bla bla....

Tanten är 92 år, gubben död, inget jobb sen länge och pensionen ganska låg   

Mitt horoskop by the way, va något i stil med att det framöver inte kommer bli som jag tänkt mej, helt allmänt. Men jobbet lyckas jag med och mina vänner håller jag nära mej. Om jag var i ett förhållande så var det inte det bästa men om jag var singel (vilket jag är) så skulle jag ha goda chanser att träffa någon. Så skulle jag ha tur i spel men det har jag aldrig så den lyssnar jag inte på....



Nu ligger Boss och snarkar vid mej, finns då inget gulligare . . .

Dom säger sådan matte sådan hund !? Förstår då inte alls vad dom menar?   


Känns lite surt denna veckan, på tok för lite jobb. Känns inte alls bra. Ledig imorn och på tisdag. Sen jobbar jag onsdag, torsdag och fredag för att sen vara ledig igen på lördag & söndag. Hmm... Jaja, blir så ibland också. Kan passa på att vila ryggen för den har värkt ikväll. Kanske att man någon gång blir så smart att man unnar sej en massage?

- Nää, förmodligen inte.......


Shit, nu blev jag sugen på kaffe också. Får nog så snällt gå och sätta på en kopp. Im addicted to coffee   


Nighty!


--pillan--


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ½ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards