pillllans

Direktlänk till inlägg 26 november 2009

Ho ho

Av Pernilla - 26 november 2009 12:15

Hallo mina puddingar!!

Sitter och pluggar lite kompletteringar på Geriatriken men känner mej tom i huvet och inte alls på humör för att lösa det sista 3 frågorna  

Men men, får la klura lite så jag får skickat in dom också. Ett stort steg närmare avslutningen på min utbildning   hi hi


Fått köpt färg idag också, till håret och hoppas att min underbara syster har en stund över och lite lust i kroppen att ordna mitt förgjävliga hår!!


Sen blir det stallet och just nu har det klarnat upp och då kanske det blir en uteritt med mina vänner A & T. Men om det blir sämre väder drar dom till ridklubben och då min drag bil är på verkstad så får jag och Calle roa oss själva hemma i paddocken  

Måste få igång honom mer, det är hopptävling den 6;e och tanken är att Calle ska få starta 2 ggr, en gång med mej och en gång med syster M. Men oavsett hur Calle känns, verkar att vara så släpar jag med han in och låter han skutta runt lite. Även om hans kondition inte legat på topp i ett par veckor så skadar det han inte att han får kämpa runt banan ett par ggr.

Det är ju ingen fara, de enda som blir är att Calle förmodligen blir mer på tårna och piggare om han inte hoppats nästan nåt alls på hemmaplan innan start därinne. Men det är en liten clear round för vuxna bara så klart man ska vara med ändå.

Igår var Calle liiiite svullen (tjock?) i hans v.b igen. Vette fasen vad det beror på. Han går ju rent och är emellanåt helt bra utan minsta svullnad. Ska nog ringa och rådfråga veterinären om hans pyttesvullnad som kommer ibland bör kollas upp?!

Avvakta lite till kanske?! Svårt de dära....!

Sen fick jag se häromdagen att det skulle vara clear round tomtehoppning den 20;e dec igen men typiskt att man jobbar och inte går att byta eller få ledigt. Syster ska vara med men hon vill väl kanske ha ridskolehäst istället!? Annars vore man ju väldigt glad om hon skulle ha lust att dra med Calle in på en start  


Imorn är det löning   Lite som måste inhandlas och även de sista julklapparna. När det och räkningarna är betalda så lär det inte vara särskilt mycket rikligt att överleva på, med tanke på att min bil som står på verkstad ska hämtas ut för några tusen.

Nästa månad får jag lön för alla mina extra dagar jag tagit på mej så då blir det mycket bättre. + att jag jobbar hela julen och hela nyår vilket också ger en del extra i kassan  

Vill ju ha en hoppsadel till Calle då tanken är att till våren komma igång mer och högre med hoppningen. Nu feghoppar jag ju bara runt 50-70cm med honom. Stackarn, han kan ju så mycket mer. Men det kommer... Jag stressar inte på, Calle kommer finnas hos mej i måååååånga år till. Säger det igen, han kommer jag aldrig göra mej av med  

Nä nu ska jag nog försöka fortsätta med de 3 sista frågorna och sen ta kort på min hoppsadel som bara ligger och skräpar så jag får ut den på annons och får sålt den...

Haj haj

--pillan--

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ½ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards