pillllans

Direktlänk till inlägg 16 september 2009

Oj oj

Av Pernilla - 16 september 2009 11:32

Vad fin Calle var i traven igår. Jag satt ner, med stark betoning på satt Flört i traven på en samlad, lösgjord häst med faktiskt riktigt trevlig takt o tempo. För en gång skull gick det flera varv som jag inte behövde rida i varje steg utan att han gick där trevligt och jag kunde tänka lite på mej själv, på min sits och därav lyckades jag sitta ner också. När Calle går samlat i ett bra tempo så går det. Men så fort han tappar det och blir lite ryggspänd så är han världens skumpigaste. Det tycker jag verkligen. Träning givetvis men känns kul dom stunderna då allt börjar klaffa Skrattande  Först red jag ut en sväng med K (nya tjejen i stallet som kommit med hennes två mycket söta ponnier) och sen red vi en stund i paddocken.

K och jag är vänner sen tidigare men alltid haft våra hästar i olika stall och därav aldrig ridit ihop så, så det känns ju skoj att vi kan göra det nu.

Idag ska jag jobba kväll så börjar kl 16, ska åka ut om en stund och rida. Rida ut blir det nog med ett par låga skutt i paddocken, imorn tänkte jag longera honom och på fredag är det hoppning igen som gäller. Ska bygga upp några "skrämsel" hinder då med presenning, blommor och färgglatt. Ja allt som Calle kan tänkas titta mycket på. Lite träning inför tävlingen, vi har ju "bara" hoppat mest vanliga hinder och tunnor m.m Så får nog börja spöka ut hindrena lite Tungan ute

Hade vart fint och hittat hoppsadel också, men men... Först tyckte jag inte det var så kul att rida dressyr i min hoppsadel men nu tycker jag inte det är lika kul att hoppa i min dressyr sadel. HAha... Obestämd

Hoppas transporten hinner komma till tävlingen, hade ju vart perfa och fått invigt den då. Den skulle ju preliminärt komma den 25;e så vi får hålla tummar o tår för detta Skrattande

Nä nu ska jag få gjort lite nytta tror jag... Ni får ha en trevlig dag!!


--pillan--

 
 
Maria

Maria

16 september 2009 15:57

Blir spännande på fredag, jag ska plocka med lite grejer hemifrån att "plantera" ut, fick även ett tips från H idag om hur vi ska sätta hinder för bästa effekt i paddocken =) Jag ringer BOJ imorn och kollar hur det går, hoppas verkligen att vi kan använda vår nya fina vagn till Calles debut =) kram

http://www.mariascarpediem.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ˝ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards