pillllans

Direktlänk till inlägg 29 juni 2009

HOT

Av Pernilla - 29 juni 2009 16:12

Nu är det V A R M T !!!!!

Vet att jag inte skrivit så mycket de sista dagarna, men här har vart så mycket att göra + att det vart sååå varmt så ingen ork har funnits till något mer än att överleva och få gjort alla "måsten". Min uppdatering kommer här......

Skrev ju sist att Boss blev badad, min syster T vart så gullig och ville göra de. (Fick dock hjälpa till en del) Han blev så ren och fin och några goa bilder togs. Kommer längre ner i inlägget.

Jag har jobbat hela helgen vilket vart fruktansvärt tufft och jobbigt. I lördags kväll blev det puben och det var trevligt. Igår jobbade jag kväll vilket gjordes med lite huvudvärk från lördagens bravader och pizza intogs på rasten. 

Calle har vilat flera dagar då jag inte haft möjlighet att rida så sent på kvällen och något annat alternativ finns inte - enligt mej. Här är för varmt för att rida längre stunder om dagarna. Calle står och flämtar i skuggan med sin fina UFO huva på sej. (Han ser ut som ett riktigt ufo med den blå flughuvan på sej) 

Idag har jag jobbat till två vilket också vart riktigt tufft. 32gr är väl inte och leka med. Känner mej gott tjatig mot mina vårdtagare då det (nästan) enda jag säger är; Tänk nu på att dricka i denna värmen! Serverar lika mycket vatten till dom som övrig hjälp. 

Annars har det väl inte hänt så mycket. Ikväll ska jag försöka få ut Calle en sväng och beroende på graderna se vad det blir för något. Lunka i skogen kanske!? 

Imorgon jobbar jag till halv 5 men på onsdag är jag ledig. Satsar på beachen då !

Nä nu ska jag lämna mitt rum en stund, dels för att det är riktigt varmt "häruppe" och dels för att det surrar runt två pippande flugor runt min data och det börjar bli riktigt störande. Taskig och slå ihjäl dom mitt i akten kanske!? Fast va f*n, jag vill inte ha fler flugor.... SMACK och bye bye



 
 
Maria

Maria

29 juni 2009 20:56

Sötaste hunden som finns (såklart)!!!

http://www.mariascarpediem.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ½ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards