pillllans

Direktlänk till inlägg 6 juni 2009

Den UNDERBARASTE !

Av Pernilla - 6 juni 2009 21:24

Kom hem ifrån stallet för en stund sen. Han è ju bara för underbar min pärla! Mått så segt hela dagen så orkade inte med någon jätte aktiv ridning utan valde då en barbacka tur. Det ångrade jag inte... Helt underbart mysigt!

Red ut en liten sväng, red sen i paddocken och avslutade med att skritta av han ute på ängarna... Idag var han riktigt pigg, men lika samarbetsvillig och positiv som pigg så det var ju toppen. Han jobbade sej jättefint i skritten och även bra i traven. Hans förutsättningar i traven är ju dock inte den bästa med mej uppepå utan sadel, haha... Men jag höll mej fast stadigt åtta varv i sträck i traven, fattar det knappt själv. Jag tycker ju att Calle är riktigt skumpig och sen är han hal och sitta på också. Men det gick som sagt riktigt bra, *lite stolt över mej själv* Dröjer nog dock innan jag galopperar barbacka, haha. Men det kommer. Jag ska allt hoppa han barbacka också =)  Nu ska jag väl kanske inte säga för mycket men. Jag tycker om att rida barbacka emellanåt, stärker min balans riktigt bra och tror Calle uppskattar det med!? Förhoppningsvis... Idag hade jag mer tur med vädret, det har ju vart skit det senaste dagarna. Började regna idag också och tänkte då - suck! Men det försvann och sen blev det riktigt fint väder. Hoppas vi får såna där goa sommarsoldagar snart igen! Idag ställde jag Calle en stund i hans nya box, han såg allt lite snopen ut när vi gick förbi hans gamla och fortsatte ner i stallet. Mindre glad blev han när han tittade ut genom fönstret och fick syn på alla kor, hehe.. Var väl kanske inte den bästa utsikten enligt honom!? Fick tagit lite kort idag som jag lägger ut, filmade han även idag också men då jag inte tål att ha med min egna röstså skippar jag den. Dock har syster lovat att följa med imorn och fotografera/filma när vi rider =)  HOPPAS vädret håller sej bra, tror inte hon vill stå i varken ösregn eller blåst därute... Mm, får se imorn =)



Calle i nya boxen :)

 


Det finns ett ställe i hagen som Calle bara älskar att stå på. -Berget! Calles egna bergsknall, där står han väldigt ofta som herren på täppan!

 

 
 
Ann-Louise

Ann-Louise

7 juni 2009 22:04

Vilken fin häst! Jättemysig!!!!

http://hastochhund.bloggagratis.se

 
Anna Johansson

Anna Johansson

8 juni 2009 12:43

LÄGG UT VIDEON NU!!!!!:-) Jag LOVAR att stänga av ljudet på min dator;-)) Åhhh vad det vore kul att få se honom, nästan "live".... Massa kramar till er!!!

http://www.123minsida.se/nytorp

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ½ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards