pillllans

Alla inlägg under maj 2009

Av Pernilla - 19 maj 2009 23:02

Ja ikväll mötte jag A i stallet och då kom hon på den briljanta idèn att vi kan ju faktiskt rida ihop =)  Hon kunde inte sagt något trevligare till mej, jag uppskattade verkligen vår sväng ut i skogen som vi tog. Jätte trevligt med sällskap! Har ju sista tiden bara vart själv i stort sett. Vi red ut en sväng och fick klättrat lite också - kanonbra! Calle uppskattade detta till 1000, han var så pigg och glad! Vi avslutade lite lätt i paddocken där jag också fick testat Nettan för första gången. Helt annorlunda och testa en ny, man vänjer sig fortare vid en och samma häst än vad man tror. Skillnaden var också ganska stor på henne och Calle. Hon hade verkligen stor häst trav vilket får Calles att likna ponny trav, hehe. Roligt med lite annorlunda än vad man är van vid, sååå nyttigt att rida olika hästar. Jag tror inte det finns mycket som stärker ens ryttarkänsla som det. Det var jätte kul - Tack A för det!! Så fort Calle är sådär härligt trevlig och fullt igång så ska du testa han, ett måste =) 
Det var dagens uppd. om stallet....
Nu lite om mitt liv utanför stallet.....
Jag försöker plugga och jobba på i den mån det går. Ska verkligen kämpa på ytterligare för att bli klar med skolan vilket hade vart den största lättnaden för mej nu. Sitter och pluggar nu men då jag behövde en paus så tänkte jag passa på att blogga lite och rensa tankarna!
Inte för att det blir så lätt och rensa tankarna kanske.. Har alldeles för många utav dom nu förtiden.
En sak jag tänkt på en del det sista är hur folk kan ha så stora problem med att förstå innebörden av orden; Låt mig vara och lägg ner! Men eftersom det finns människor som har dessa svårigheter och trots dom orden inte lägger ner skiten så har jag bara en sak och säga; Bring it!

- - - Over and out - - -

Av Pernilla - 18 maj 2009 23:01

Får ju skriva lite om dagarna här om Calle. Sist jag skrev om ridning så började det ju katastrofalt. Det var i fredags. I lördags så var han mycket bättre, körde inget trots alls. Kände dock tendenser till en början men han gjorde aldrig något. Han gick väldigt trevligt och avslappnat mot slutet så jag vart väldigt nöjd över honom. Igår blev det ingen ridning för hovis fick för sej att vara 1½ timme sen så hann ju ingen ridning när Calle var skodd då jag började jobbet 14,30. Typiskt, men nu är han nyskodd iaf :)  SKIT också! Ser  r e g n ! Ska ut om en stund till stallet och rida och vad började det göra nu - jo regna! Åh så tröttsamt! Jaja, får bli regnjacka på då. Imorse var det grått och mulet och regna, sen blev det SOL och varmt och nu mulet och regn igen. Nu börjar väl det opåltiliga vårvädret!?
Bra om det regnar också i och för sig men... Ändå.....
Då jag inte får med mej någon fotograf ikväll (har ju lovat ett par läsare ridbilder) så lägger jag ut ett par kort från i lördags. Dock suddiga och togs i helt fel tid i ridningen men... Får hålla tillgodo med dom så länge så hoppas jag får fixat bilder snaaaart!!




"Den huvudlöse ryttaren" lyckades mamma få på kort =)



Av Pernilla - 15 maj 2009 23:00

Här kommer enbart ett hästbloggande igen. Tänkte bara skriva kort om kvällens ridpass innan jag intar sängen. Ridningen idag började katastrofalt enligt mej. Calle var bråkig/ trotsig och inte alls på min sida. Han stannade till och blev lite små studsig på stället och trots att jag gav efter i handen och skänklade framåt så hjälpte det inte. Han blev ett par ggr riktigt sur på mej när jag skänklade och visade detta genom att gå emot mej mer. Så det var bara att försöka vara tydligare med FRAM FRAM och det NU och nja... Det gick väl sådär. Var väl själv kanske inte på toppen humör för att tjafsa med honom men det måste ju göras. Visa att FRAM ska vi och GE UPP ska du! När de andra två hästarna i paddocken lämnade oss och vi blev själva så vände det ganska så snart. Han blev allt eftersom mycket trevligare, lättare och mer samarbetsvillig. På slutet så gick han riktigt fint stundtals. Han lossade och hade väldigt trevlig tänk framåt hela tiden. Han slappnade av och längde ut på steget bra. Några steg emellertid så bärde han sig hyffsat trevligt och matte blev ju då självklart nöjd. Tillslut när han gått trevligt och fått travat på mycket och länge (kör intervaller på honom, trav trav trav trav, lite skritt, trav trav trav trav.. osv.) Så fick det räcka så för idag. Glömde ju totalt av när jag red att kameran var med så det blev inga ridbilder men mamma ska med ut imorn och titta så då kan hon få ta kort. Jag fick dock tagit ett par kort på honom ikväll så slänger ut dom här så får ni se lite dagsfärska bilder =) 
Men nu ska min trötta kropp gå och lägga sej..... Natti !!





Av Pernilla - 15 maj 2009 23:00

Nu sitter jag och pluggar men kände att jag får ta en liten paus och då är väl ett bloggande som break ganska så käckt =)  Jobbade till två idag och sen åkte jag till Currus och städade. Men där ska jag bara vara i två veckor till för jag pratade med chefen igår och jag blev varslad så jag går maj ut. Men jag fick ju fast tjänst i hemtjänsten så jag har ju jobb ändå som tur är. Har inte vart hos Calle än, tänkte få pluggat nu och sen ägna min fredag kväll åt honom. Igår red jag dressyr i paddocken vilket gick helt ok. Riktigt nöjd över min egna ridning igår för en gång skull faktiskt och Calle skötte sej också bra. Får se vad det blir ikväll. Calle har ju för en liten tid inte tänkt riktigt fram utan mer bak/uppåt vilket gjort att det mesta jobbet får läggas på att få honom och bara tänka; FRAM FRAM FRAM! Så när tempot är där och framåtbjudningen då kan vi se vidare. Hade ju en alltför taskig svacka med stallproblem, hovböld, spark på framknä osv vilket gjorde att han fick stå för länge och det är därför vi suttit i den båten vi suttit i. Men det vänder för varje dag och han är ju hur trevlig som helst egentligen. Maria gjorde ju verkligen ett toppen jobb med honom nu den veckan jag var till grekland så det var skitbra! Han har börjat sätta så fina rumpmuskler så han blir bara vackrare för varje dag som går! Igår ringde jag efter hovis igen också då det är dags för det nu med... Men fick inte bestämt någon dag men hoppas han kommer snart så det är gjort.
Måste försöka få tagit kort på honom igen också, va på tok för länge sen. Skriver nog mer till kvällen och lägger ut ett par bilder från ridningen då kanske...
Tjjoooo så länge !

Av Pernilla - 14 maj 2009 22:59

Ja jag har ju vart iväg till grekland en vecka, hann aldrig blogga innan jag åkte iväg men nu är jag hemma igen. Resan var underbar! Vi har fått se och uppleva så mycket så vi är väldigt nöjda. Rhodos är ju verkligen jättefint och då framförallt Lindos - den vita byn. Dit åkte vi två ggr för det var så otroligt vackert och mysigt där. Jag har säkert tagit runt 300-400 bilder och kan ju givetvis inte lägga upp alla men några får allt hamna med...
Det var riktigt skönt att få komma bort en vecka och bara få vara! Otroligt härligt och välbehövligt med för den delen. Få släppa allt och bara njuta ordentligt! Det behöver man. Jag fick också lite blodad tand när det gäller att resa och vill ju absolut iväg snart igen. Så många ställen jag vill se och få chansen att uppleva.
Vill också här i min blogg tacka M min kära syster som haft så otroligt bra hand om min Calle. TUSEN TUSEN TACK! Jag är så trygg med att hon passar honom. Inte alltid så lätt att resa iväg hux  flux när man har djur annars. Mamma får också ett stort tack som passade Boss =)
Var lite tragiskt på Rhodos och få se alla herrelösa djur springa omkring och kämpa för att få mat. Tufsiga var dom och.. Nä ush, det var jobbigt och se faktiskt. Sån djurvän som man är. Fick bara sett tre pållar därnere... Så det fanns inte jätte gott om hästar. Igår när jag kom hem så stanna vi till hos Calle på vägen. Så jag fick pussat & kliat på honom!
Men nu slänger jag in ett par bilder så får jag kila vidare. Ska in till skolan på en liten utb. som hör till kursen omvårdnad. Sen blir det jobb ett par timmar och sen ska jag rida Calle =)

     
 Lindos
 Nice!
Sitter på stranden i Lindos och tar det lugnt =)

 Precis njutit av en grekisk sallad uppe på en takterass i Lindos. (Blev ganska många grekiska sallader) =)

    Softar lite vid stranden....


Av Pernilla - 2 maj 2009 22:58

Nu sitter jag och kopplar av en stund. Denna dagen har gått i kanske inte det högsta tempot men ett någorlunda heeela tiden. Så idag gotta vi till det med pizza och sen ska jag få lagt mej tidigt då jag inte sov så mycket inatt.
Igår var det en jätte trevlig dag. Jag åkte ju till Micke i torsdags kväll så sov jag över där tills igår då vi skulle hjälpa hans pappa att flytta ut till sjövik. Sagt och gjort, vi stod upp hyffsat tidigt på morran och fick hämtat lastbilen och börjat packa och få flyttat. Jag fick då träffat Mickes lillebror och pappa för första gången så det var jätte trevligt =)  Fick träffat Å också som jag inte träffat och pratat med på länge. Kul!
Senare mot kvällen till så åkte vi hemåt mot ön och första var vi hemma och tog ett glas vin med mamma innan vi gick ner till L & N. (Min syster o hennes kille) Tog ett glas vin där också men sen fick det vara bra då jag skulle upp och jobba idag. Blev ganska sent dock så var mycket trött imorse... Micke åkte hem idag när han hade vaknat till liv, han fick ju trots allt lite sus i kupan igår tror jag, hehe...
Idag jobbade jag 7-16,30 och imorgon jobbar jag 7-14. Efter jobbet imorn blir det Calle, longering som uppvärmning och sen ridning. Kanske klättra i ett par backar som avslut? =)  Sen tänkte jag fortsätta packa ner lite för Greklandsresan så det är gjort. Tycker om att vara ute i god tid!
Men nu ska jag kika runt på internet lite innan det får bli sängen och kudden !  Ha det fint!!!


Man è så härligt vit till färgen men hur många har lyckats bli bruna när maj knappt har börjat!? Nja, jag è nog inte ensam om att se ut som en likmask. Men det får grekland på onsdag ändra på =)

Ovido - Quiz & Flashcards