pillllans

Direktlänk till inlägg 27 april 2009

Vilken rolig helg =)

Av Pernilla - 27 april 2009 22:53

I helgen var jag ju ledig och shit vad kul jag haft! I lördags så kom Micke och H och hämta mej. Vi åkte då till hans mamma på båten och tog en fika där. Sedan åkte vi till torslanda för att köra Gokart och helsike vad skoj det var. Absolut något som jag snart vill göra om. Jag fegkörde något otroligt i början då jag aldrig kört gokart förut men sen vågade jag speeda upp tempot lite. Haha.. Så H vann med ett bästa varv på 26 sek, Micke kom tvåa med 27 sek och jag kom självklart sist, haha.. På 28 sek. Men så långt efter grabbarna var jag ju inte så jag è allt nöjd med min insats som rallyförare. Hehe!
Efter det gjorde killarna en god middag hemma hos Micke som vi åt innan vi drog ut på stan. Vi gick till något ställe, hmm!? Va hette det nu igen, kville--- någonting. Hur som helst, jätte mysig pub med halva lokalen full med biljardbord och även en liten spelhall där pojkarna hade mycket roligt. Vi spelade biljard och jag som inte ens kan hålla kön rätt gjorde mitt bästa och vann i alla fall nineballen, men om det var alkoholen eller bara ren tur vet jag inte men det berodde inte på någon skicklighet i alla fall. Haha.... Det är ju såååå kul med biljard men så svårt. Jag vet i alla fall att jag måste dit fler ggr för det var skitkul!
I lördags kväll så gjorde jag och Micke någonting också! Vi bokade en resa, till Grekland - Rhodos ! ÅHH jag är sååååå glad och förväntansfull och känner mej som ett litet barn innan julafton typ. Jag som aldrig varken åkt flygpan eller vart utomlands tycker ju att detta är nästintill overkligt. Så Grekland också som jag alltid haft en dragningskraft till och en längtan av att få uppleva. Vi åker den 6;e maj, alltså nästa onsdag! Spännande...!!! Mamma har hand om Boss och hon kan även mocka för Calle och M (storasyrran) kunde ta Calle ett par dagar också. Så står ju Calle i ett sånt toppen stall så jag vet att Calle har det tryggt och bra medans jag är borta. Tänkte även höra med A i stallet om hon kan hålla ett extra öga på Calle medans jag är borta.
Idag ska jag in till torp och handla lite. Ska kika på en ny bikini så jag har med mej till Rhodos. Ny sadel får det bli idag också.. Nu när jag äntligen hittat en som jag tror kan passa han bra. Han ska ju sättas mer muskler på så därför är jag inte intresserad av en sadel för tio papp som ändå inte kanske passar när han är helt färdig så att säga.
Men nu ska jag sätta igång och plugga/greja lite så jag får gjort något på min lediga dag. Har hittills i alla fall hunnit släppa ut hästarna och fått i mig morgonkaffet. Ska lite senare vid lunch tid ut och rida Calle tänkte jag. Eller om det blir inspänd longering över bommar!? Ja vi får se....
Hej hopp så länge !!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ½ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards