pillllans

Direktlänk till inlägg 26 mars 2009

Glädjeskrivning

Av Pernilla - 26 mars 2009 15:21

Nu sitter jag och är extra glad under tiden som jag skriver. För just nu i skrivande stund så sitter jag vid min nya dator! Jag är hel nöjd och skitsnygg är den också, alldeles vit! Jag, mamma och syster var in till torp igår och kikade en sväng. Det blev en del nytt såsom datorn, flera snygga vår jeans, ny grimma till Calle m.m. Sadel blev det inte men på måndag blir det förhoppningsvis det, då ska vi in till torp igen och shoppa loss, haha! Bra det för jag glömde ju och köpa en mus och hörlurar igår, det är ju ett + i kanten och ha!
Imorgon blir det jobb 7-16,30 och efter det något skoj, vad det nu blir. Inte bestämt mig än. Helgerna är ju på tok för korta, finns för mycket man vill göra på för kort tid. Lördagen är i alla fall bestämd. Förmiddagen ska jag vara i stallet och sen vara med P tills kl blir 16, då blir det kalas hos min storasyster för henne och hennes kille. Efter det så har jag lovat bort mig till P igen som har huset för självt hemma så vi tänkte då ha förfest hos henne innan vi drar ut i ua och gör stan osäker igen, mohaha. Ska bli jättekul! Så då sover jag över hos P på lördag. Vid påsk ska jag också sova borta. Då har jag lovat och passa hus, hundar, hästar och de övriga djuren. Det var himla mysigt sist gång så det ser jag också fram emot + att det är kul att kunna hjälpa andra!
Idag har jag jobbat både på mitt vanliga jobb och mitt extra jobb, vart i stallet m.m Kvällen blir väl ganska lugn, ska packa tradera paket och åka ut till stallet igen för och lämna en säck foder. Köpt nytt foder - lusern. Hoppas han funkar bra på det nu då! Så får jag borstat och pysslat om honom för det hann jag aldrig med förut mitt emellan mina två jobb. Ibland har man för mycket tid över och ibland finns den bara inte. Knepigt men dessvärre sant.
Nu hör jag hur kaffet kokart klart så nu blir det en kopp med systern och till det ettpar cigg och lite tjöt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ½ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards