pillllans

Direktlänk till inlägg 14 maj 2015

GRYMMA!

Av Pernilla - 14 maj 2015 16:07

Rubriken säger allt! Maria & Aramis var grymma idag. Till en början (innan startsignal) var Aramis så spänd och hoppa lite kråka att jag nästan la ner mina förhoppningar helt om att dom skulle ta sej runt felfritt. Men, det gjorde dom. Visserligen blev det stillastående hopp över ibland, men det är ju tjusningen med 50cm. Att oavsett, kan man trycka på framåt och visa hästen att man ska över. 
Så, en felfri första runda, toppen! Men eftersom han kändes såpass spänd ändå valde Maria att ta 50cm igen andra gången istället för 60. Sagt & gjort! En kanonrunda, inga tveksamheter, bra galopp och rytm, stora språng förvisso men det är ju Aramis. En riktigt fin runda, jag vart sååå stolt! Haha... 



Dessutom fick Aramis stå lite längre på vagnen innan urlastning framme på plats och även när vi kom hem igen, det är träning, och det gick fint! Målet är ju att kunna ställa honom på vagnen mellan klasser eller om det skulle behövas.



   

 



Dessutom soligt och underbart majväder, en riktigt härlig dag! Nu taggar vi för dressyrtävling på söndag, jag längtar! Aramis råkade trampa av sej en sko idag under hoppningen men den åker förhoppningsvis på senare idag igen. Phu.! 


//Pillan




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ½ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards